اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند با سابقه تئاتر کودک:

نسل آینده با تئاتر کودک پرورش پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: رضا فیاضی هنرمند باسابقه تئاتر کودک و نوجوان در آستانه برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بر ضرورت سرمایه‌گذاری بر تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد.

نسل آینده با تئاتر کودک پرورش پیدا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، رضا فیاضی اظهار داشت: باید برای تئاتر کودک و نوجوان بسیار بیشتر از این سرمایه‌گذاری شود چراکه این شاخه از هنر تئاتر بسیار هزینه‌بر و زمان‌گیر است.
وی اضافه کرد: باید برای تولید آثار هنری با کیفیت در زمینه تئاتر کودک و نوجوان وقت و انرژی بسیاری بگذاریم زیرا با تئاتر کودک است که نسل آینده تماشاگران ما پرورش پیدا می‌کند، بنابراین سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک به منزله ضمانت آینده تئاتر ماست.
این هنرمند تئاتر کودک و نوجوان نبود سیاست‌گذاری‌های مدون را از جمله مهم‌ترین آسیب‌های تئاتر کودک و نوجوان برشمرد و ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بدون داشتن یک برنامه مدون نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: باید بعد از برگزاری یک دوره جشنواره بی‌درنگ برای دوره بعدی برنامه‌ریزی‌مان را آغاز کنیم اما در حال حاضر جشنواره تئاتر کودک هم مانند دیگر جشنواره‌های ما در شتابزدگی برگزار می‌شود.
فیاضی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را آبروی فرهنگ و هنر ایران دانست و گفت: همه باید به دبیر جشنواره کمک کنیم تا جشنواره‌ای آبرومندانه را برگزار کند چراکه این جشنواره نشانگر آبروی هنر ماست و نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد در دوره‌های آینده جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرایط مساعدتری برای حضور و شرکت هنرمندان پیشکسوت تئاتر فراهم شود تا این هنرمندان در حاشیه جشنواره باقی نمانند بلکه در عرصه رقابت بین‌المللی، محلی برای حضور داشته باشند.
این بازیگر و کارگردان تئاتر اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از هنرمندان باسابقه تئاتر کودک در حاشیه جشنواره هستند و این یکی از آفت‌های این جشنواره است در حالی که در هر دوره باید نیروهای بهتر را جذب کنیم تا از این راه  جشنواره ما مدام پخته‌تر و شکوفاتر شود.
وی با اشاره دشواری‌های فراوان تولید اثر هنری در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: تئاتر کودک نیازمند موسیقی، شعر، داستان و یک گروه کاملا خوب و حرفه‌ای است که در وضعیت فعلی ما جمع کردن چنین گروهی بسیار دشوار است.
فیاضی یادآور شد: امروزه فعالان این عرصه با کم‌ترین بودجه و بیشترین امید کار می‌کنند اما اگر خواهان تئاتر کودک و نوجوان هستیم باید شرایط کار را برای آنها تامین کنیم در غیر اینصورت راه به جایی نخواهیم برد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 20 آبان ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول