اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

توسعه و پیشرفت مستلزم داشتن آماری جامع است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: ادامه راه توسعه و پیشرفت کشور مستلزم اجرای طرح‏های جامع و صحیح آمارگیری است.

توسعه و پیشرفت مستلزم داشتن آماری جامع است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در آیین آغاز اجرای طرح آمارگیری نفوس و مسکن در شهرستان دماوند که با حضور معاون اداری مالی فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح‏های آمارگیری از جمله مباحث حائز اهمیت در امور مدیریتی است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام عظمای ولایت خاطرنشان کرد: سال 90 از سوی مقام معظم رهبری، به عنوان سال جهاد اقتصادی منقش شده است.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: علاوه بر این، ایران اسلامی در مسیر دهه پیشرفت و عدالت نیز قرار گرفته است.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: با توجه به این دو مقوله مهم و مورد تاکید ولی امر مسلمین جهان، اجرای طرح‏های آمارگیری نفوس و مسکن راه را برای رسیدن فرزندان این مرز و بوم به قله‏های رفیع موفقیت تسهیل خواهد کرد.
وی با بیان تاریخچه‏ای از طرح‏های آمارگیری نفوس و مسکن در کشور یادآور شد: طرح آمارگیری نفوس و مسکن از سال 1345 هجری شمسی آغاز و مقرر شد تا این طرح در دوره‏های 10 ساله اجرایی شود.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: این روند تداوم یافت تا آنکه در سال 1385 و بنا بر ضرورت‏های موجود، دوره‏های آمارگیری کشوری به پنج سال تقلیل یافت.
فرماندار شهرستان دماوند فقدان آماری صحیح را مانعی در مسیر برنامه‏ریزی دانست و افزود: اگر آماری صحیح در اختیار مسئولان امر نباشد، به طور قطع برنامه‏ریزی‏های مدیران برای ارائه خدمات شایسته به مردم بی‏نتیجه و ابتر خواهد ماند.
وی خواستار مشارکت مردم در اجرای این طرح کشوری شد و اظهار داشت: شهرستان دماوند از امروز و همگام با دیگر نقاط کشور شاهد اجرای طرح آمارگیری نفوس و مسکن خواهد بود.
قاسمی‏فرزاد ادامه داد: مجموعه فرمانداری شهرستان دماوند به دلیل وجود مردمانی فرهنگی در این دیار نسبت به اجرای صحیح طرح ملی آمارگیری نفوس و مسکن نگران نیست.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به مقدمات اجرای طرح آمارگیری نفوس و مسکن در دماوند خاطرنشان کرد: معاونت اداری و مالی شهرستان دماوند در روزهای گذشته با ثبت‌نام از 300 داوطلب آمارگیری، نسبت به گزینش 160 مامور آمارگیری اقدامات شایانی را به انجام رساند که جای قدردانی است.
وی ادامه داد: این افراد با لباس‏های یک‏شکل و ارائه کارت شناسایی معتبر پس از مراجعه به اهالی، 72 بخش موجود در پرسشنامه‏های آمارگیری را مطرح و فرم‏های مخصوص آن را تکمیل خواهند کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول