اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین خبر داد:

کشف 2 فقره قتل در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از کشف دو فقره قتل در این استان خبر داد.

کشف 2 فقره قتل در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سلمان امیری ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: در بیست و هفتم مهر ماه سال جاری شخصی که تبعیت افغانی داشت و ساکن خراسان جنوبی بود به اداره آگاهی شهرستان البرز مراجعه کرده و اعلام می‌دارد که برادر وی به نام عزیز که 18 سال سن داشته است، از سال 88 در روستای حصارخروان البرز در بلوک‌زنی با شخصی که وی نیز تبعه افغانی داشته به نام کمال مشغول به کار بوده و از اوایل زمستان 88 مفقود شده است.
وی ادامه داد: با توجه به این موضوع، تحقیقات اولیه پلیس از کارگاه آغاز و مشخص شد در زمستان 88، کمال به صاحب کار خود اعلام می‌کند، عزیز نزد خانواده‌اش در بیرجند بازگشته است و خود نیز بعد از 15 روز به قصد بازگشت به افغانستان محل کار را ترک می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین اضافه کرد: از این‌رو تلاش‌ برای شناسایی کمال شروع شد و سرنخ‌هایی از او در بیرجند، کرمان و بندرعباس به دست آمد که با استفاده از منابع، محل اختفای این متهم در بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.
وی توضیح داد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه هرگونه اطلاعی از فرد مفقود شده را منکر شد که در نهایت با بازجویی فنی، لب به اعتراف گشود و اعتراف کرد که به علت مسائل کاری در زمستان 88 بین وی با فرد مفقود شده (عزیز) درگیری فیزیکی رخ داده و پس از هل دادن وی، با کابل برق وی را خفه کرده است و پس از سه ساعت با مشاهده بی‌حرکت بودن بدن عزیز با استفاده از بیل و کلنگی که در کارگاه بوده، گودالی در محوطه کارگاه حفر کرده و اقدام به دفن او می‌کند و ضایعاتی را روی این گودال می‌ریزد.
امیری عنوان کرد: متهم پس از گذشت 15 روز از این موضوع به اصفهان و بعد از آنجا به بندرعباس می‌رود که بعد از اخذ مجوز قضایی، پلیس آگاهی شهرستان البرز به آدرس کارگاه مراجعه کرده و محل را پیدا کرده و موفق به کشف جسد در عمق یک متری می‌شوند که جسد به طوری تقریبی سالم بوده و کابل برقی نیز به دور گردن مقتول پیچیده شده بود که جسد به پزشک قانونی منتقل و متهم به قتل نیز تحویل زندان می‌شود.
وی اعلام کرد: در تحقیق از صاحب کار مشخص شد متهم به قتل سهل‌انگاری‌هایی را در محل کار داشته و مقتول نیز این سهل‌انگاری‌ها را به صاحب کار گزارش می‌کرده است و متهم به قتل با پی بردن به این موضوع، کینه کرده و در فرصتی اقدام به قتل این فرد می‌کند.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در ادامه با اشاره به وقوع قتل در قزوین اظهار کرد: در سال 89، یک فقره قتل در استان رخ می‌دهد که قاتل وی هفته گذشته دستگیر شده است.
وی اعلام کرد: شخصی هفته گذشته با هفت کیلو هروئین توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر دستگیر شد که بنا به اطلاع منابع ما مشخص شد این شخص که خود را در اداره آگاهی با عنوان دیگری معرفی کرده است، متهم به قتل واقع شده در سال 89 است.
امیری گفت: این شخص پس از دستگیری، بعد از چند ساعت بازجویی اعتراف کرد که در سال 89 با یک دستگاه پیکان که متعلق به دوست وی بوده، با شخصی در قزوین به عمد تصادف کرده که این امر منجر به کشته شدن فرد شده است.
وی ادامه داد: در بررسی پرونده‌ها مشخص شد که در یکم خرداد ماه سال 89، یک فقره تصادف جرحی بین یک دستگاه پیکان سفید رنگ و یک دستگاه موتورسیکلت و یک کامیون در دو راه همدان شهر قزوین رخ داده است که راکب موتورسیکلت به شدت مجروح شده که بعد از اعزام به بیمارستان پس از 15 روز فوت می‌کند که این فرد نیز 33 ساله و مجرد بوده است که در آن زمان راننده متواری می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در خصوص انگیزه این قتل گفت: متهم به قتل 32 ساله، مجرد، اهل گیلان و ساکن قزوین بوده است که اعتراف کرد با مقتول در سال 82 در زندان آشنا شده و با یکدیگر دوستی صمیمانه‌ای داشتند که پس از آزادی از زندان، موتورسیکلت فردی که به قتل رسیده به سرقت می‌رود و این فرد نیز به دوستش (فرد متهم به قتل) مشکوک شده و با یکدیگر درگیر می‌شوند و این فرد، دوست خود (متهم به قتل) را با قمه به شدت مجروح می‌کند به طوریکه یک ماه در بیمارستان بستری شده و خود نیز متواری می‌شود.
وی یادآور شد: در یکم خرداد ماه متهم به قتل با پیکان دوست خود در دو راه همدان، دوستش را سوار بر موتورسیکلت دیده و در نتیجه به عمد با او تصادف می‌کند و پس از آن نیز متواری شده و به لاهیجان می‌رود که هفته گذشته این متهم به قتل دستگیر می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول