اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

مسئولان دیپلماتیک قتل مرزبان ایرانی را پیگیری می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: موضوع قتل مرزبان ایرانی از طریق مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است تا علل و نقض آشکار برخی از قوانین از سوی مرزبانی جمهوری آذربایجان اعلام شود.

مسئولان دیپلماتیک قتل مرزبان ایرانی را پیگیری می‌کنند
عباس دستباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: حادثه اخیر اتفاق معمولی بوده که با عبور سرباز ایرانی به آن سوی مرز رخ داده اما عده‌ای تلاش می‌کنند تا این تیراندازی مرزی را سیاسی، اطلاعاتی و جاسوسی جلوه دهند.
وی با بیان اینکه این درجه‌دار ایرانی به دلیل دعوا با دوستان خود و برخی ناراحتی‌های روحی و روانی به آن سوی مرز رفته و مورد حمله مرزبانان کشور آذربایجان قرار گرفته است، افزود: ما همیشه چنین اتفاقاتی را در مناطق مرزی شاهد هستیم.
دستباز بیان داشت: هیچ‌‌گونه دستگیری و تفتیش و تجسس در مورد درجه‌دار ایرانی انجام نشده و این حادثه تنها به دلیل گذر غیر‌مجاز مرزی انجام شده و نباید به جزییاتی که بیشتر مبنای شایعه دارد توجه کنیم.
وی اضافه کرد: از طریق مراجع قانونی و برخی پیگیری‌های دیپلماسی موضوعات و موارد مطرح شده را دنبال می‌کنیم اما باید دانست که این موضوع از موارد عادی اتفاقات مرزی بوده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یک مرزبان ایرانی دو روز پیش در هنگ مرزی پارس‌آباد توسط مرزبانی آذربایجان به شهادت رسید که فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اعلام جزییات این خبر بیان کرد که این گذر مرزی به صورت سهوی از خط مرزی انجام شده و نیروهای مرزی آذربایجان درجه‌دار ایرانی را دستگیر و پس از انتقال به عمق خاک آذربایجان او را برخلاف تمام قراردادها و پروتکل بین‌المللی و مرزی ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
روز گذشته نیز بعد از رایزنی‌های مختلف جسد این درجه‌دار ایرانی در ملاقات مرزی به مرزبانی ایران تحویل داده شد و خانواده این شهید جسد را تحویل گرفته و مراحل خاکسپاری آن را انجام دادند.
به گفته فرمانده مرزبانی استان اردبیل موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است تا علل و نقض آشکار برخی از قوانین از سوی مرزبانی جمهوری آذربایجان اعلام شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول