اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شاهرود خبر داد:

کاهش 71 درصدی وقوع قتل در شاهرود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شاهرود گفت: وقوع قتل در این شاهرود نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش یافته است.

کاهش 71 درصدی وقوع قتل در شاهرود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی پلیس، رحمت‌الله طاهری اظهار داشت: 95 درصد مجرمانی که توسط ماموران پلیس در سطح این شهرستان دستگیر شده‌اند، مدارک تحصیلی معادل دیپلم و کمتر از آن دارند و 77 درصد آنها نیز بیکارند.
وی از توقیف 3 ‌هزار و 726 دستگاه وسیله نقلیه متخلف خبر داد و گفت: در مدت پنج ماه نخست سال جاری ماموران پلیس 179 هزار و 388 مورد برگه جریمه برای رانندگان متخلف صادر کردند.
فرمانده انتظامی شاهرود به صدور 2 هزار و 232 فقره گواهینامه رانندگی برای متقاضیان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این در حالی است که با تلاش ماموران پلیس و البته رعایت قوانین از سوی مردم تصادفات فوتی درون‏شهری 55 درصد و حوادث منجر به فوت برون‏شهری هشت درصد کاهش یافته است‏.
طاهری از کاهش جرایم خشن در سطح شهرستان شاهرود نیز خبر داد و گفت: وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش یافته است و شرارت نیز با کاهشی 12 درصدی مواجه بود.
وی با اشاره به تماس‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از رشد 24 درصدی این تماس‏ها خبر داد و افزود: از ابتدای سال‌ جاری تا پایان مرداد ماه، 48 هزار و 588 مورد تماس با 110 ثبت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع تماس‌های مردمی با 110، 21 هزار و 256 مورد آن منجر به عملیات شده که رشدی معادل هشت درصد دارد و 45 درصد آن نیز درخواست راهنمایی از پلیس بوده است.
طاهری با انتقاد از برخی تماس‌های غیرقابل رسیدگی با 110 برقراری این گونه تماس‌ها را عامل اخلال در خدمات‌رسانی پلیس به مردم دانست و به اندک مزاحمان 110 نیز هشدار داد که پلیس این افراد را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‏کند.
فرمانده انتظامی شاهرود در ادامه به برخی ویژگی‌های مجرمان دستگیر شده از سوی پلیس اشاره کرد و گفت: 54 درصد این افراد 25 تا 40 ساله هستند.
طاهری اضافه کرد: 59 درصد از دستگیرشدگان در شهرستان شاهرود مجرد هستند.
وی از ارائه 5 هزار و 595 مورد خدمات گوناگون در بهداری نیروی انتظامی شاهرود به مردم خبر داد و تصریح کرد: این خدمات در بخش‏هایی همچون دندا‏نپزشکی، تست اعتیاد، تعیین گروه خونی و ... افراد است.
فرمانده انتظامی شاهرود به تماس‏های مردم با سامانه نظارت همگانی پلیس یا همان شماره 197 نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری عملکرد ماموران پلیس، افزایش 20 درصدی تقدیر و تشکر مردم را در پی داشته است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول