اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام بنایی در نشست خبری ـ 1:

تاکیدات رهبری درباره قم گرفتار پیچ‌ و خم‌های اداری نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس گفت:‌ برای اینکه برخی از خواسته‌های رهبری در جزر و مدهای مدیریتی و اداری گرفتار پیچ و خم‌ نشود و در عین حال اجرای آنها نیز ضرورت دارد، گروهی از کارشناسان ستاد مردمی پیگیری مصوبات سفر رهبری به قم را تشکیل داده‌اند.

تاکیدات رهبری درباره قم گرفتار پیچ‌ و خم‌های اداری نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی بنایی در نشست خبری ستاد مردمی پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قم که پیش از ظهر امروز در موسسه طلوع مهر قم برگزار شد، اظهار کرد: رهبری طی سفر خود به قم نقش اساسی حوزه‌های علمیه و نیز شهر مقدس قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و ادامه مسیر کشور را مورد تاکید‌ قرار دادند.
وی افزود: ایشان در سفر اخیر خود به استان کرمانشاه نیز مسائلی چون انعطاف نظام و نیز تبدیل شدن به نظام پارلمانی در صورت نیاز را مطرح کردند که در واقع باید گفت نظام در آینده با اینگونه مسائل روبه‌رو خواهد شد و رهبری نیز این موضوعات را مدیریت خواهد کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام این مسائل از سفر رهبری به قم در سال گذشته آغاز شد، ابراز کرد: ایشان عنایت ویژه‌ای به قم دارند و قم را شهری جهانی و بین‌المللی معرفی کرده‌اند.
وی تصریح کرد: بین‌المللی بودن یک شهر لوازمی دارد که برای اینکه آن شهر بتواند مدیریت فکری جهانی را عهده‌دار شود، تامین آن اسباب و لوازم ضروری است به همین دلیل مقام معظم رهبری خدمت به قم را خدمت به آبروی نظام می‌دانند و اگر مدیران شهری تنها همین یک نکته را مدنظر قرار دهند بسیاری از کارها در قم با سرعت بیشتری انجام خواهند گرفت.
بنایی با اشاره به عقب‌ماندگی 150 ساله شهر قم افزود: همانگونه که رهبری تاکید داشتند برای جبران این عقب‌ماندگی باید حرکتی مضاعف و دفعی صورت گیرد که در این راستا بخشی از مطالبات از طریق مصوبات هیئت دولت و نهادهای ذی‌ربط مورد بررسی و اجرا قرار گرفت اما همه این موارد منحصر به دولت نبوده و پیگیری آنها نیازمند تلاشی فراتر از محدوده‌های اداری و دولتی بود.
وی گفت: برای اینکه برخی از خواسته‌های رهبری در جزر و مدهای مدیریتی و اداری گرفتار پیچ و خم‌ نشود و در عین حال اجرای آنها نیز ضرورت داشت، گروهی از کارشناسان ستاد مردمی پیگیری مصوبات سفر رهبری به قم را تشکیل داده و به استخراج نکات مدنظر ایشان شدند و محورهایی را نیز در این زمینه تعیین کردند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام تشکیل کار‌گروه مصوبات سفر رهبری به قم افزود: در این راستا 11 کمیته تشکیل شد و مسئولیت هر یک از آنها بر عهده یکی از کارشناسان قرار گرفت که نخستین و پراهمیت‌ترین مورد، کمیته زیرساخت و عمران شهری بود.
وی عنوان کرد: این کمیته گزارش جامعی را که حاصل مطالعات بخش ترافیک بود با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان تهیه کرد که در این گزارش چشم‌اندازهای ترافیکی شهر قم طبق نظرات کارشناسی مشخص شده‌ است.
بنایی با اشاره به پیش‌بینی چهار پایانه مسافربری برای قم تصریح کرد: شهر قم به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور دارای ظرفیت‌های زیادی برای افزایش خطوط جاده‌ای،‌ ریلی و هوایی است که بحث فرودگاه قم نیز در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.
وی گفت: چنانچه به حوزه حمل و نقل قم توجه کافی صورت نگیرد در آینده مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد به همین دلیل در گزارش تهیه شده توسط این کمیته تمام این موارد مورد بررسی قرار گرفته و افزایش راه‌های ورودی به قم در نظر گرفته شده است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکراتی که در این زمینه با وزیر مسکن و شهرسازی،‌ استاندار قم و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شده است، افزود: می‌توان گفت مهم‌ترین دستاورد ستاد پیگیری مصوبات سفر رهبری به قم بحث‌های ترافیکی بوده است.
وی به کمیته‌های دیگر این ستاد اشاره کرد و افزود: کمیته شهرسازی و نمادهای اسلامی و انقلابی، کمیته بهداشت و درمان،‌ مدیریت شهری، صنایع و بازرگانی و IT و فرش قم، امور آب و جهاد کشاورزی،‌ سرمایه‌گذاری، آسیب‌شناسی و جبران عقب‌ماندگی‌ها، فرهنگ و اطلاع‌رسانی، هوانوردی و کمیته گردشگری مذهبی و توریسم از دیگر کمیته‌هایی هستند که در ستاد پیگیری مصوبات سفر رهبری به قم تشکیل شده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر یکی از این کمیته‌ها گزارشاتی را در حوزه کاری خود تهیه کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به گزارشی با عنوان «شهر فرش» اشاره کرد که در زمینه تاریخ و فرهنگ فرش دستباف قم تهیه شده است.
وی افزود: در این گزارش طرح‌هایی در ارتباط با استانداردسازی فرش قم به صورتی که نقشه‌های موجود غیر‌قابل کپی‌برداری بوده و نیز روش‌های حفظ اصالت فرش قم از طریق ایجاد قابلیت رهگیری پیشنهاد شده است ضمن اینکه می‌توان زمینه بازدید گردشگران از کارگاه‌های فرش در قم را نیز فراهم ساخت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول