اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اعلام کرد:

نبود زیرساخت‌ها عامل سلب میزبانی هیئت‌های ورزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: مهیا نبودن زیرساخت‌ها امکان میزبانی مسابقات مهم ورزشی را از آذربایجان غربی سلب کرده است.

نبود زیرساخت‌ها عامل سلب میزبانی هیئت‌های ورزشی
علی ملا ‌احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فرصت میزبانی بسیاری از مسابقات به دلیل نبود شرایط اولیه میزبانی از استان حتی برای 300 تا 400 نفر سلب می شود.
وی افزود: در بسیاری شهرستان‌ها ورزشکاران خوبی در رشته‌های مختلف وجود دارد اما به دلیل فقدان زیرساخت‌های لازم برای میزبانی مسابقات ملی و بین المللی، امکان بهره‌‌مندی از این فاکتور با ارزش هیچ‌و‌قت میسر نشده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: پروژه سرای ورزشکاران ارومیه از جمله اماکن متعلق به اداره ورزش و جوانان است که در صورت افتتاح بسیاری از مشکلات مربوط به میزبانی مسابقات برطرف خواهد شد.
ملا احمدی در ارتباط با علل تاخیر در بهره‌برداری از این پرو‍ژه گفت: پیمانکار این پروژه ضعیف عمل کرده است ضمن آن که در مقطعی این پیمانکار پروژه را تحویل گرفت که اقلام فلزی و آهن‌آلات به یک‌باره بسیار گران شد در نهایت هم به پیمانکار و هم به کل پروژه زیان زد اما، این پروژه حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک در صورت عدم همکاری پیمانکار فعلی با جذب پیمانکار جدید، باقیمانده پروژه به سرعت تکمیل خواهد شد و پیش بینی می شود در طول شش یا هفت‌ماه نواقص این پروژه برطرف شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی ضمن تایید کمبودهای مختلف در شهرستان‌ها برای میزبانی مسابقات ورزشی تصریح کرد: هر وقت به ورزشکاران شهرستانی اعتماد کرده‌ایم نتیجه گرفته‌ایم بر این اساس از هیئت‌های 47 گانه ورزشی خواسته‌ام در همه شهرستان‌ها رشته‌های مزیت‌دار ورزشی را تقویت کنند ضمن آنکه اجباری وجود ندارد در یک شهرستان همه47 هیئت ورزشی فعالیت را فعال کند اما باید ظرفیت‌های ورزش شهرها مورد توجه قرار گیرند.
بر اساس اعلام وی امسال جلسات مجامع عمومی هیئت‌های استانی بدمینتون، کوهنوردی، اسکی، کاراته و کشتی با حضور روسای فدراسیون های مربوطه برای انتخاب رئیس هیئت برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش همگانی به موازات ورزش قهرمانی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی های عمومی متعدد، کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری، ورزش کارکنان، نرمش‌های صبحگاهی، جشنواره ورزش‌های بومی محلی حتی جشنواره‌های ماهیگیری از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌گیرد اما، بنا به دلایلی به‌زودی در هیئت ورزش همگانی استان تغییراتی را خواهیم داشت و جلسه مجمع عمومی این هیئت نیز باید تا پایان سال تشکیل شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول