اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه:

امسال برای نخستین بار سر‌شماری 5 ساله انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به رشد روز‌افزون جمعیت و برای بر‌نامه‌ریزی‌های دقیق، وزارت کشور مصوب کرد که سرشماری هر 5 سال یک بار انجام شود و امسال برای نخستین بار سر‌شماری 5 ساله انجام می‌شود.

امسال برای نخستین بار سر‌شماری 5 ساله انجام می‌شود
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، مژگان نمکیان در مراسم نواختن زنگ سر‌شماری نفوس و مسکن که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه جلال‌آل‌احمد با حضور مدیر‌کل آموزش و پرورش و مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: سرشمار ی نفوس و مسکن از 2 آبان ماه تا 22 آبان ماه همزمان با کشور در استان کرمانشاه بر‌گزار شد.
مدیر‌کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه ادامه داد‌: نخستین سرشماری آمار و نفوس در سال 35 بوده است که بعد از آن هر 10 سال یک بار این سر شماری در کشور انجام شده است.
وی اضافه کرد‌: با توجه به رشد روز‌افزون جمعیت و برای بر‌نامه‌ریزی‌های دقیق وزارت کشور مصوب کرد که سرشماری هر 5 سال یک بار انجام شود و امسال برای نخستین بار سر‌شماری 5 ساله انجام می‌شود.
نمکیان با اشاره به آمادگی استان کرمانشاه برای عملیات سر‌شماری نفوس و مسکن تصریح کرد‌: 3 هزار نفر برای مشارکت در عملیات آمارگیری شرکت کرده‌اند  که از این تعداد 2 هزار و 700 نفر به صورت میدانی یعنی به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند و 700 نفر نیز به صورت ستادی فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان تعداد حوزه‌های سرشماری آمار و نفوس در سطح استان کرمانشاه خاطر‌نشان کرد‌: تعداد حوزه‌های استان هزار و 368 حوزه است که از این تعداد 948 حوزه شهری و 391 حوزه روستایی است.
مدیر‌کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم استان با ماموران آمارگیر همکاری لازم را داشته باشند، افزود: همشهریان علاوه بر همکاری با ماموران آمارگیر مواظب سوء استفاده بعضی اشخاص سودجو باشند ماموران دارای کارت شناسایی هستند و 70 سؤال از شهروندان خواهند پرسید.
‌جلال امینی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در پایان این مراسم گفت‌: برای دادن اطلاعات دقیق خانواده‌ها به ما‌موران آمارگیر دانش‌آموزان نیز باید کمک کنند، داشتن اطلاعات دقیق و درست موجب برنامه‌ریزی بهتر مسئولان استان برای شهروندان می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول