اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

تشتت‌های مدیریتی از معضلات فرهنگی ماست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به ناهماهنگی در برگزاری همایش زیبایی‌شناسی شعر هیئت گفت: تشتت‌های مدیریتی از معضلات فرهنگی ماست.

تشتت‌های مدیریتی از معضلات فرهنگی ماست
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با بحث اعزام مبلغ اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری بهترین و کیفی‌ترین اعزام مبلغ را در سطح استان همدان داشته‌ایم که این مهم امری مورد تأیید نماینده ولی فقیه و رئیس حوزه‌های علمیه در استان است و بر اساس گزارش‌های ارسالی که در تهران جمع‌بندی می‌شود نیز نمره بسیار خوبی به استان همدان داده شد.
وی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی استان در طول سال حدود یک‌هزار و 200 نفر مبلغ اعزام می‌شود، تصریح کرد: این تعداد در مناسبت‌های مختلف اعزام می‌شوند و هر مناسبت آمار کمی است و اگر آمار را نفر به روز محاسبه کنیم بسیار بالاتر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه آمار اعزام مبلغ در همدان نسبت به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه نتوانسته‌ایم هیچ رقمی مساعدت به این مبلغان حتی در حد تأمین کرایه رفت و برگشت آنها داشته باشیم و این‌ قشر تنها به دلیل منویات معنوی خودشان کار را به نحو احسن انجام داده‌اند.
وی یادآور شد: آن دسته از افرادی که می‌خواهند فعالیت‌های مبلغان ما را نادیده گرفته یا ضعیف جلوه دهند باید به دل خود رجوع کنند چراکه اثرگذاری کار مبلغان ما واقعاً مشهود است و این دین‌مداری ملت و حضورشان در مناسبت‌های مختلفی چون 22 بهمن، روز قدس، شب‌های قدر و محرم حاکی از تأثیر تبلیغ مخلصانه مبلغان دین است.
آزادیخواه با بیان اینکه مسئولان هم در سطح ملی و هم استانی هماهنگ بوده و از جلوه معنوی اعزام مبلغ حمایت معنوی خود را داشتند، تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری هیچگونه حمایت مادی از مبلغانمان نداشته‌ایم اما استاندار لطف کردند و از این اعتبارات سهمی را برای این موضوع گذاشتند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش‌هایی با موضوع جهاد اقتصادی و نیز هدفمندسازی یارانه‌ها برای مبلغان در ابتدای سال جاری گفت: مبلغان ما واقعاً با اطلاعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روز آشنا هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به مناسبت‌های ملی و مذهبی عنوان کرد: اعتبارات را در این حوزه نیز دیده‌ایم که در این راستا مناسبت‌های ملی و مذهبی و هم نیازمندی‌های روز جامعه مانند بحث عفاف و حجاب، مراسم معنوی اعتکاف، برنامه‌های نهج البلاغه، برنامه‌های افزایش شادی و نشاط جوانان را نیز در برنامه‌ها دیده و گنجانده‌ایم از این اعتبارات به شرط اینکه ابلاغ و تخصیص داده شود تقسیم‌مان به شکلی است که کل مناطق استان از این اعتبارات فرهنگی بهره خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون داخلی سازمان تبلیغات، مدیر استانی مخیر است و این تفویض رئیس سازمان به مدیران استانی داده شده که درباره هزینه‌کرد برنامه‌های فرهنگی و تدوین برنامه‌های سالانه خودش تصمیم‌گیری کند.
آزادیخواه عنوان کرد: در راستای نحوه هزینه‌کرد برنامه‌ها با استفاده از اتاق فکر و مشاوران مختلفی که در حوزه‌های مختلف مانند مشاوران جوان فرهنگی داریم برنامه 41 بندی را تدوین کرده و تک تک این برنامه‌ها را با معاون سیاسی امنیتی استاندار مکاتبه کرده‌ایم و این معاونت در جریان ریز برنامه‌های ماست.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های سازمانی تبلیغات اسلامی استان، یک سری برنامه‌ها را که حوزه استانداری در سفرهای شهرستانی تعهد کرده‌اند نیز به ما پیشنهاد شده که از اعتبارات سازمان تبلیغات کمک و هزینه کنیم و نیز برای اجرا پذیرفته‌ایم اما اولویت نخست برنامه‌های خود سازمان تبلیغات اسلامی است.

* جشنواره بین‌المللی پیرغلامان آبان در همدان برگزار می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ارتباط با برگزاری همایش پیرغلامان نیز گفت: همایش پیرغلامان پیشنهادی است که استاندار همدان پیگیر آن بود و در قالب تفاهمنامه با معاونت صدای سازمان صدا و سیما منعقد شد و قرار است در سطح بین‌المللی امسال به میزبانی استان همدان در آبان ماه انجام شود و ما نیز به دلیل حمایت از برنامه‌های فرهنگی استاندار قرار است کمک بکنیم.
وی تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری همایش پیرغلامان تاکنون دستورالعملی به ما ابلاغ نشده تا بر اساس آن بدانیم نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش، نقش دبیری، عضوی، مسئول کمیته است یا چیز دیگری است اما منتظر دستور بوده و هماهنگ هستیم چراکه تأثیرگذاری و تأثیرپذیری اینگونه همایش‌ها قطعاً بسیار زیاد است.
آزادیخواه افزود: با توجه به موج بیداری اسلامی شکل گرفته 50 نفر از مداحان از 500 نفر مداح مدعو در همایش پیرغلامان از مداحان خارج از کشور هستند که برنامه خیلی خوبی خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به همایش زیباشناسی شعر هیئت نیز با تأکید بر اینکه این همایش به ما هیچ ربطی ندارد و ما نیز از آن هیچ خبری نداریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته سازمان تبلیغات اسلامی متعهد شد این همایش را برگزار کند و تمام و کمال هزینه‌هایش را نیز پرداخت کرد اما امسال هیچگونه مراجعه‌ای به سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص نشده و ما نیز هیچ اطلاعی نداریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در سال جاری در ارتباط با همایش زیباشناسی شعر هیئت به عنوان مدعو نیز از ما دعوت نشده، عنوان کرد: این یک بی‌نظمی مدیریت فرهنگی نیز است چرا که این برنامه قاعدتاً باید در دست سازمان تبلیغات اسلامی بیاید، کارگروه فرهنگی اجتماعی پیشنهاد بدهد و شورای برنامه‌ریزی استان نیز تصویب کند اما متأسفانه یکی از معضلات فرهنگی ما همین تشتت‌های مدیریتی است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول