اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس:

مدیریت فرهنگی در دانشگاه معارف اسلامی راه‌اندازی میشود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی از راه‌اندازی رشته مدیریت فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی آینده خبر داد.

مدیریت فرهنگی در دانشگاه معارف اسلامی راه‌اندازی میشود
حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌ اظهار داشت: یکی از اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی تدریس دروس معارف اسلامی در برنامه آموزشی مقطع کارشناسی رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است.
 وی خاطرنشان کرد: نقش این دروس در اسلامی شدن مراکز آموزش عالی و منور ساختن فضای آموزشی و پژوهشی نسل جوان دانشگاهی به فروغ ایمان و معنویت، بر صاحب‌نظران دینی و فرهنگی و کارشناسان دانشگاهی روشن است.
معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی عنوان داشت: دستیابی به این اهداف ارزشمند در گرو تأمین و حضور مدرسان مؤمن، متخصص، متعهد و زمان‌شناس در کرسی تدریس دروس معارف اسلامی است و دانشگاه معارف اسلامی نیز در تامین این نیاز اهتمام دارد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه بیشتر در پرداختن به این دروس و تربیت مدرسان توانا گفت: تربیت و تأمین هیئت علمی گروه‌های آموزشی معارف اسلامی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله اهداف دانشگاه معارف اسلامی بوده است.
رکن‌الدینی با اشاره به شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد گفت: طلابی که دارای سطح دو حوزه علمیه هستند می‌توانند در یکی از گرایش‌های پنج‌گانه مدرسی معارف اسلامی شامل مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی و قرآن و متون اسلامی به تحصیل بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: امسال خواهران طلبه برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی ثبت‌نام کردند که در هر گرایش 15 نفر پذیرش شدند.
معاون آموزش دانشگاه معارف اسلامی از تصویب رشته مدیریت فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و افزود: در صورت فراهم شدن تمهیدات و رسیدن به حدنصاب از سال آینده در این رشته به پذیرش دانشجو می‌پردازیم.
وی یادآور شد: برخی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه به صورت بورسیه و به عنوان هیئت علمی در گروه‌های معارف اسلامی پذیرفته شده‌اند.
رکن‌الدینی با اشاره به آمار دانشجویان محصل دانشگاه گفت: اکنون 26 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 135 دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول