اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان:

تشنگان قدرت صلاحیت رهبری جهان اسلام را ندارند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: تشنگان قدرت مانند خاندان آل سعود، صلاحیت رهبری جهان اسلام را ندارند.

تشنگان قدرت صلاحیت رهبری جهان اسلام را ندارند
حجت‌الاسلام سید محسن حسینی دیباجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جریاناتی که این روزها پس از مرگ ولیعهد عربستان در این کشور به وجود آمده و زمینه‌ساز جنگ قدرت در میان شاهزادگان آل سعود شده است به روشنی نشان داد که این تشنگان قدرت به هیچ وجه لیاقت رهبری جهان اسلام را ندارند.
وی با مقایسه تفاوت میان اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی خاطرنشان کرد: در اسلام ناب محمدی که عالی‌ترین نوع آن در مکتب تشیع تجلی یافته ملاک و اولویت در تعیین حاکم و مدیر، شایستگی است و نه شاخصه‌هایی چون قوم، نژاد و یا رابطه خویشاوندی که معیارهایی غیر منطقی و ناعادلانه در تعیین حاکم جامعه اسلامی است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان به روایتی از یک معصوم در این زمینه اشاره کرد و افزود: اهتمام اسلام ناب محمدی در تعیین مدیری شایسته آنچنان است که در روایت از کسی که مسئولیتی را بپذیرد و خود بداند نمی‌تواند این وظیفه را به سرانجام برساند به عنوان خائن به ملتش یاد شده است.
حسینی دیباجی در ادامه به تبیین مشخصات اسلام آمریکایی پرداخت و عنوان داشت: در فرهنگ اسلام آمریکایی و وهابیت برای رسیدن به قدرت از هر روشی که حتی توأم با حقه و خدعه، زور و فشار و اخلاق غیر انسانی و رفتار غیر اسلامی نیز باشد نیز پرهیز نمی‌شود چرا که هدف رسیدن به قدرت است و قدرت‌طلبان همچون درندگان یک جنگل بی‌قانون برای رسیدن به موقعیت بهتر به جان یکدیگر می‌افتند.
وی در پایان با اشاره مجدد به تلاش عربستان برای بدست گرفتن رهبری جهان عرب و اسلام یادآور شد: پس از سقوط حکومت دیکتاتور مصر، حکومت عربستان که میدان را خالی از حریف می‌دید سعی در نمایاندن خود به عنوان رهبر شایسته جهان اسلام داشت اما جنایات بی‌حد و ددمنشانه‌اش در بحرین و سپس این تلاش حریصانه خاندان آل سعود برای تصاحب قدرت نشان داد به هیچ وجه این خاندان لیاقت و شایستگی هدایت جهان اسلام را ندارند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول