اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا انجام می‌شود؛

آمارگیری در آباده با 150 مامور

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان آباده گفت: از فردا صبح 150 مامور، کار سرشماری نفوس و مسکن در آباده را همزمان با سراسر کشور شروع می‌کنند.

آمارگیری در آباده با 150 مامور
به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، نعمت‌الله خرسندی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به بیان تاریخچه سرشماری در جهان و ایران پرداخت و ساختار ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 آباده را تشریح کرد و اظهار داشت: ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن آباده با 150 نیرو در رده‌های مأمور، بازبین، کارشناس، کارشناس فنی و آموزشی و توسط 24 خودرو از فردا دوم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور کار سرشماری را در این شهرستان شروع می‌کنند.
وی افزود: راه‌های گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزان دو گونه بوده که یکی روش آمارگیری نمونه‌ای و دیگری آمارگیری عمومی است و با توجه به اینکه آمارگیری نمونه‌ای معایبی دارد بنابراین آمارگیری عمومی بهترین روش است.
این مسئول اضافه کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از آنجا که به تک تک خانه‌ها سر زده و اطلاعات مربوط به افراد را جمع‌آوری می‌‌شود، از اعتبار و اطمینان بیشتری برخوردار است و تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان کشور دارد.
خرسندی برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه منابع، خدمات و کالاهای مصرفی، شناسایی اوضاع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین در اختیار داشتن آمار صحیح در سطوح جغرافیایی و تأمین اعتبار لازم متناسب با جمعیت و میزان محرومیت را از جمله نتایج مهم سرشماری عنوان کرد و ادامه داد: همکاری با مأموران سرشماری وظیفه‌ای همگانی است و باید تمام مسئولان، شوراها، دهیاران در این امر مهم مشارکت داشته باشند و مردم را در ارائه اطلاعات صحیح راهنمایی کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان آباده در ادامه گفت: مأموران سرشماری با جلیقه و کیف آرم‌دار و با ارائه کارت شناسایی به در خانه‌ها مراجعه می‌کنند و فقط در مورد سئوالات مربوط به فرم‌ها اطلاعات می‌گیرند.
به گزارش فارس، شهرستان آباده با داشتن پنج شهر، یک بخش مرکزی، دو دهستان و 17 روستا در فاصله 270 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول