اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد:

گسترش همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز بر گسترش همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه تاکید کرد.

گسترش همکاری‌های علمی با کشورهای همسایه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمد تقی علوی اظهار داشت: جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در قالب یک هیئت علمی ـ دانشجویی از دانشگاه‌های بزرگ کشور ترکیه بازدید کردند.
رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان ممتاز و نمونه سفیران و نمایندگان این دانشگاه هستند که ضمن بازدید از دانشگاه‌های ترکیه تجربیات لازم را برای موفقیت و پیشرفت خود و دانشگاه فراهم می‌کنند.
علوی، یکی از اولویت‌های اصلی این دانشگاه را ایجاد ارتباط با دانشگاه­های همجوار و همسایه در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه­های علمی، فرهنگی و ورزشی عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون این دانشگاه با دانشگاه‌های همجوار و به خصوص با دانشگاه‌های کشور ترکیه رابطه خوبی دارد که امیدواریم این ارتباط باعث همکاری­ها و توسعه همه جانبه دو کشور دوست و مسلمان را بیش از گذشته مهیا کند.
وی ادامه داد: در طول یک ماه گذشته هیئت بلندپایه مسئولان آموزش عالی کشور ترکیه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه از نزدیک با ظرفیت‌های این دانشگاه آشنا شدند و بر لزوم توسعه همکاری دوجانبه در تمام زمینه‌ها تاکید داشته‌اند.
وی، اعزام دانشجویان را در قالب اردوی علمی و فرهنگی در راستای گسترش ارتباطات با دانشگاه‌های همجوار ذکر کرد و افزود: امیدواریم که این روند در آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد.
به گفته وی این اردو تشویقی برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است که با انگیزه بیشتر برای رسیدن به موفقیت‌های خود تلاش کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز که سرپرستی این هیئت را بر عهده داشت با اشاره به اهداف این سفر تصریح کرد: دانشگاه تبریز در این بازدید اهداف عمده‌ای از جمله پیگیری تفاهمنامه‌های امضا شده با دانشگاه­های ترکیه، گسترش ارتباطات علمی با دانشگاه‌های ترکیه، آشنایی با امکانات و شیوه آموزشی و پژوهشی آنها، آشنایی با امکانات دانشجوئی و اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان زبان و ادبیات فارسی آنها به صورت میهمان در دانشگاه تبریز را دنبال می‌کرد.
حسین نوید خاطرنشان کرد: در این بازدیدها استقبال مسئولان اساتید و دانشجویان ترکیه از هیئت علمی – دانشجویی این دانشگاه بسیار عالی بود و آنها نیز برای گسترش روابط علمی و تبادل استاد و دانشجو تمایل فراوانی داشتند.
 معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با قدردانی از مساعدت­های ویژه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در خصوص هر چه بهتر انجام یافتن این بازدید، یادآور شد: در این برنامه 21 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به مدت 10 روز از شش دانشگاه آنکارا، خاورمیانه، استانبول، فنی استانبول، ارزروم و سلجوق (قونیه) بازدید کردند.
انتهای پیام/ح30 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول