اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه خدمات شهری باقرشهر خبر داد:

آغاز عملیات لایروبی انهار باقرشهر

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه خدمات شهری باقرشهر گفت: همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز عملیات لایروبی انهار باقرشهر آغاز شد.

آغاز عملیات لایروبی انهار باقرشهر
حسین توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و شروع بارندگی‌های فصلی و به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و مشکلات ناشی از آن و در راستای لزوم تسهیل در تردد شهروندان، طرح لایروبی انهار در دستور کار این حوزه قرار گرفت.
مدیرحوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر افزود: با توجه به آغاز فصل بارندگی‌های فصلی و احتمال هرگونه آب گرفتگی، ضمن ابلاغ به پیمانکار مکانیزاسیون خدمات شهری، اقدام به لایروبی و پاکسازی انهار، مسیل‌ها و کانال‌های روباز و سرپوشیده سطح شهر می‌کند.  
وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح لایروبی انهار به منظور جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی، به‌صورت ویژه و همزمان در سطح باقرشهر به اجرا در می‌آید. در این طرح بخشی از محل‌های زندگی جانوران موذی به ویژه موش‌ها از بین می‌رود و از تعداد آنها نیز کاسته می‌شود. 
توکلی در مورد شناسائی نقاط آبگیر و حساس سطح منطقه عنوان کرد: گاهی ایجاد چاه‌های جذبی (سپتیک) در مکان‌هایی که نقاط مشکل ساز است از راهکارها به منظور رفع آبگرفتگی است که در حال حاضر 20 حلقه چاه جذبی در سطح شهر ایجاد شده است که به صورت مستمر لایروبی می‌شود.
وی در ارتباط با حجم عملیات یاد شده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این عملیات بالغ بر 10 هزار و 900 متر طول از انهار روباز، روبسته و کانال‌های منطقه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال لایروبی شود. 
مدیرحوزه خدمات شهری شهرداری باقرشهر در پایان از مشکلات معابر باقرشهر را نبود شیب مناسب و عدم وجود سیستم فاضلاب شهری اعلام کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول