اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

تکلیف چگونگی ساخت دهکده المپیک در مازندران مشخص شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران درباره ایجاد دهکده المپیک در جویبار یا گلوگاه گفت: برای ساخت دهکده المپیک در شهرستان جویبار فضاهای سرپوشیده احداث می‌شود، ورزش‌های آبی دهکده با گلوگاه اختصاص می‌یابد و برای واگذاری زمین در جویبار قدم‌های خوبی نیز برداشته شد.

تکلیف چگونگی ساخت دهکده المپیک در مازندران مشخص شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امیر پریچهره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دولت نهم و دهم برای توسعه فضاهای ورزشی گام‌های موثری برداشته شده، بیان داشت: امسال در هفته تربیت بدنی و ورزش 18 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از یک میلیارد و 688 میلیون تومان در حال بهره‌برداری است که132 هزار متر مربع به سرانه ورزشی مازندران افزوده می‌شود.
وی از مشارکت 54 سالن ورزشی در حال احداث تربیت بدنی مازندران خبر داد و افزود: به دلیل توجه به ورزشکاران معلول و جانباز استان طرح مناسب‌سازی در پروژه‌های عمرانی تربیت بدنی و ورزش لحاظ می‌شود.
پریچهره با اشاره به اینکه برنامه پنجم اداره کل تربیت بدنی و ورزش و جوانان در زمان مناسبی تهیه و ارائه شده، تصریح کرد: برنامه پنجم توسعه ورزش الگویی برای دستگاه‌های اجرایی دیگر بوده و سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی در چهار بخش همگانی، قهرمانی، بانوان و عمرانی به ترتیب با رشد قابل توجه‌ای روبه رو بودیم.
وی ادامه داد: مازندران در ارزیابی‌هایی که ادارات کل تربیت بدنی و ورزش کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد و اگر اصرار بر ماندگاری در این رتبه را داریم نیازمند افزایش اعتبار در بخش‌های مختلف ورزشی هستیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه 47 هیئت ورزشی، 700 هیئت شهرستانی و نیز750 شورای ورزشی در مازندران خانواده ورزش را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: مهر ماه امسال مازندران توانست با 24 مدال آسیایی، جهانی و پاراآسیایی در 10 رشته ورزشی تحولی عظیم را در ورزش به وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: بانوان قهرمان مازنی در رقابت‌های آسیایی و جهانی درخشش بی‌نظیری داشتند و با برنامه‌ریزی یک سال و نیم اخیر و اعتبارات خوبی که در اختیار معاونت ورزش بانوان قرار گرفت ارزش آن را داشت تا بانوان ورزشکار امیدی برای استان باشند.
پریچهره با اشاره به اینکه سال گذشته در 29 رشته ورزشی مدال‌آور بودیم امسال این آمار به 31 رشته ورزشی ارتقا یافت و هم‌اکنون 70 درصد مدال‌آور آسیایی و پاراآسیایی را به خود اختصاص دادیم.
این مسئول ابراز داشت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند برای تکمیل نیازمند اعتبار هستند و از مسئولان خواستاریم تا به پروژه‌های ملی توجه بیشتری داشته باشند.
 
* میزبانی تور دوچرخه‌سواری منوط به ایجاد پیست در مازندران است
مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران با بیان اینکه میزبانی 18 دوره تور دوچرخه‌سواری را در استان داشتیم هم اکنون به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها تمایلی به ادامه میزبانی نداریم، عنوان کرد: تا سال آینده تکلیف پیست دوچرخه سواری مشخص شود زیرا بیشتر دوچرخه‌سواران ما در بخش پیست مقام‌آورند.
وی یادآور شد: تور دوچرخه‌سواری مازندران تنها تور جوانان آسیایی است که در ایران برگزار می‌شود و هر ساله برای میزبانی تور دوچرخه‌سواری 70 تا 100 میلیون تومان هزینه می‌شود، ولی شاهد هیچگونه حمایت از مسئولان بالادست نیستیم.
پریچهره با تاکید بر اینکه مسابقات قهرمانی را در مازندران برگزار می‌کنیم که در منزلت ورزشکاران ما باشد، اضافه کرد: اگر مازندران در برگزاری مسابقات کشوری افول دارد دلیل بر حفظ جایگاه ورزشکاران مازنی است، ما مسابقاتی را برگزار می‌کنیم که موجب تعالی ورزشکاران استان شود.
 
* ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در ورزش توسعه یابد
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه گام‌های موثری در توسعه فرهنگ اسلامی و ارزش‌های اخلاقی در ورزش داریم، خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با باشگاه‌ها، سرپرستان، سرمربی و مربیان تشکیل می‌شود تا به بعد فرهنگی ورزش بیشتر از گذشته پرداخته شود.
وی در مورد وضعیت پروژه‌های سه سفر ریاست جمهوری به مازندران گفت: در اجرای مصوبات ریاست جمهوری در جایگاه خوبی هستیم، در سفر اول از 48 مصوبه 45 سالن ورزشی اجرایی شد و در سفر دوم سالن‌های چند منظوره زیادی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و نیز 52 سالن تخصصی در برنامه‌ها گنجانده شد که 21 مورد کلنگ‌زنی و 15 سالن نیز در این بخش با روند مناسبی تحویل شد.
پریچهره مشکل زمین را در مازندران عامل موثری در محقق نشدن مصوبات دانست و متذکر شد: تنها مصوبه سفری که اجرایی نشد پروژه احداث سالن 2 هزار نفری در رامسر بود که تاکنون زمین تحویل نشد و 15 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نفت برای این پروژه آماده است.
وی ادامه داد: استخر مسابقات و هتل ورزشی در این باره با اعتباری ۷ میلیارد تومانی مصوب سفر داریم که تاکنون اعتبار اختصاص نیافت، ولی از سوی شرکت تجهیز در سواحل ساری 8 هزار متر زمین تحویل تربیت بدنی و ورزش شد تا بتوانیم  پروژه را اجرایی کنیم.
این مقام مسئول در مورد ایجاد دهکده المپیک در جویبار یا گلوگاه گفت: در شهرستان جویبار فضاهای سرپوشیده احداث و در گلوگاه به ورزش‌های آبی پرداخته می‌شود وهم اکنون واگذاری زمین در جویبار قدم‌های خوبی برداشته شد.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: اگر از 70 درصد اعتبارات فرهنگی استان 10 درصد به ورزش اختصاص یابد رشد چشمگیری در این صنعت خواهیم داشت.
وی بیان داشت: در بحث اسپانسریابی تلاش زیادی داریم و چون صنعت مازندران نوپا است بیشتر اسپانسرها خارج استان ورود پیدا می‌کنند ولی در این بخش موفقیت زیادی کسب نکردیم.
 
* 70درصد قهرمانان ورزشی مازندرانی روستایی هستند
پریچهره با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی در بخش روستایی رشد خوبی دارید، بیان داشت: 70 درصد از قهرمانان مازندران از روستاها هستند که از قدرت، غیرت و اصالت مازندرانی برخوردارند.
این مسئول گفت: توجه ما به علمی شدن ورزش در روستاها است.
وی از رونق ورزش زورخانه‌ای در مازندران خبر داد و اعلام کرد: در بیشتر شهرهای مازندران زورخانه احداث و یا زورخانه‌های قدیمی بازسازی می‌شود تا منش پهلوانی مطابق با اصالت‌ها احیا شود.
متولی امور ورزش در مازندران متذکر شد: بانوان ورزشکار به ورزش پهلوانی اهمیت دهند زیرا پهلوانی در عقیده است و به یال و کوپال اختصاص نمی‌یابد.
 
 
* مازندران به قطب ورزش تیراندازی تبدیل شد
این مسئول با بیان اینکه در ورزش تیراندازی مازندران به  تعالی رسیده، اذعان داشت: بانوان و آقایان زیادی در ورزش تیراندازی دارای مقام آسیایی و جهانی هستند و در پاراالمپیکی در بخش بانوان دو سهمیه کسب کردیم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول