اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز؛

مراسم نمادین روز ملی پارالمپیک در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم نمادین روز ملی پارالمپیک ظهر امروز با حضور جمعی از ورزشکاران معلول و خانواده‌های معلولان و جانبازان در سنندج برگزار شد.

مراسم نمادین روز ملی پارالمپیک در سنندج برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این مراسم توسط هیئت جانبازان و معلولان و با همکاری آموزش و پرورش استثنائی استان کردستان در سالن آزادی سنندج برگزار شد.
اگرچه برگزاری این برنامه با چند روز تاخیر انجام شد اما بسیار باشکوه و مورد استقبال مسئولان لشکری و کشوری استان کردستان، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پروش استثنائی و خانواده معلولان و جانبازان قرار گرفت.
رئیس هیئت ورزش‌های معلولین و جانبازان در ادامه این مراسم هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی خانواده‌های معلولان و جانبازان با نحوه ورزش و رشته‌های ورزشی ورزشکاران معلول و سوق دادن معلولان به سمت ورزش و تقویت استعدادهای ورزشی آنان عنوان کرد.
سیدمهدی فرشادان بیان داشت: جذب ورزشکاران معلول و ناتوان با توجه به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است و بیشتر ورزشکاران جذب شده معلولان فلج اطفال، قطع‌ عضو، فلج مغزی و حرکتی هستند.
به گفته وی، اخیرا کتابخانه معلولان و جانبازان و سالن تیراندازی برای استفاده معلولان زیرپوشش ساخته شده و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
در این مراسم، مسابقه طناب‌کشی و تمرین در رشته‌های وزنه‌برداری آقایان، تنیس روی میز، گلبال، فوتسال، شطرنج، دوومیدانی و بوچیا توسط معلولان و جانبازان برگزار شد.
رشته بوچیا به تازگی در کردستان در دو بخش آقایان و بانوان به دو صورت تیمی و انفرادی برگزار می‌شود.
همچنین گروهی از تکواندوکار نونهال لشگر 28 ارتش کردستان در این مراسم حرکاتی نمایشی را اجرا کردند.
انتهای پیام/م30
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول