اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور طلاب حوزه علمیه؛

نخستین دوره تربیت مربی تفسیر قرآن در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره تربیت مربی تفسیر قرآن با حضور طلاب حوزه علمیه در مشهد برگزار شد.

نخستین دوره تربیت مربی تفسیر قرآن در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرسول رمضانی عصر امروز در نخستین دورۀ تربیت مربی تفسیر قرآن «راویان وحی» که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از طریق ثبت‌نام اینترنتی قریب به 500 نفر در مدت زمان پنج روز برای شرکت در این جلسات با دورۀ آموزشی 12 جلسه طی شش ماه اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی های اولیه انجام شده این جلسات آموزشی با حضور 100 نفر از شاغلان به درس خارج با حداکثر سن 35 سال برگزار شود.
وی بابیان این مطلب افزود: برای برخی از سازمان‌ها سهمیه‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌توان به معرفی 40 نفر توسط دفتر تبلیغات و 30 امام جماعت توسط سازمان رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد.
مسئول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: پس از توزیع اطلاعیه این دوره‌های آموزشی در حوزه، بانوان دارای شرایط نیز درخواست حضور در این جلسات را ارائه کردند که با توجه به محدودیت‌هایی که اینگونه جلسات بررسی حضور بانوان در دوره‌های تربیت مربی تفسیر قرآن به بعد از مراسم افتتاحیه موکول شد. 
 همچنین حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در برنامه افتتاحیه نخستین دوره تربیت مربی تفسیر قرآن، «راویان وحی»  اظهار داشت: هدف ما از این جلسات فراگیری هنر و شیوۀ کلاس داری، سخنرانی قرآنی نه خطبه‌ای، مهجوریت‌زدایی از قرآن و مظلومیت‌زدایی نهج البلاغه و ... است.
وی افزود: منبر و قلم یک وسیله است که در مقابل موج تبلیغاتی دشمن نتوانسته به تنهایی تأثیر قابل توجهی داشته باشد بنابراین باید به فکر تغییر این سبک قدیمی و ایجاد نوآوری و ابتکار با استفاده از سبک‌هایی همچون طنز، هنر و ...استفاده کرد.
قرائتی خاطرنشان کرد: حوزه باید سایت خندۀ حلال را راه‌اندازی کرده چرا که با این کار میلیون‌ها جوانان بی اعتنا به مسجد، به روحانیون روی می‌آورند و جذب آنها می‌شوند.
وی به ارائه سی‌دی به شرکت‌کنندگان این دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان پس از دیدن آنهادر هر جلسه مورد نقد قرار می‌گیرند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور از ویژگی‌های جلسات آموزشی تبلیغ و تفسیر قرآن سخن گفت و عنوان کرد: اینگونه جلسات باید کوتاه، عوام فهم و خواص پسند، متنوع و دارای حدیث، مسئله و قصه باشد.
وی همچنین به انتقاد از زیاد تماشا کردن تلویزیون گفت: به جز فیلم‌های ضروری و خلاصه اخبار نیازی به دیدن تلویزیون و فیلم نیست اما یک روحانی باید از فرصت‌ها و زمان‌های خود حداکثر استفاده را ببرد و بر روی قرآن و نهج‌البلاغه مسلط و در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد.
حجت‌الاسلام قرائتی طلاب را به شرکت در فعالیت‌های متنوع و فراگرفتن حرفه‌هایی چون شنا و زبان‌های خارجه دعوت کرد و گفت: تقلید تنها در احکام است و در سایر موضوعات باید خودتان تلاش کنید، به دروس حوزه خوب بپردازید و در کنار آن فعالیت‌های دیگری هم داشته باشید.
وی از اشاره خداوند در قرآن به این نکته که انسان های مومن و مذهبی مورد تمسخر و استهزای برخی افراد قرار می‌گیرند سخن گفت و همه چیز را در گروی تصمیم با اخلاص دانست و اظهار داشت: اگر انسان یک تصمیم با اخلاص بگیرد، خداوند تمام راه‌ها را تا انتها به او نشان می‌دهد.
این مفسر قرآن افزود: نمی‌توان گفت خداوند انرژی قدرتمندی همچون انرژی هسته‌ای را در جامدات قرار داده اما در وجود انسان قرار نداده است.
وی تصریح کرد: آنچه فرا می‌گیرید، آموزش می‌دهید، در مورد آن تحقیق می‌کنید باید یکی از چهار شرط واجب، مستحب، مورد نیاز فرد و یا مورد نیاز جامعه بودن را داشته باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی در مورد راه و روش جذب مردم به ویژه جوانان به نماز و خمس و زکات، روش آشتی دادن همسران، روش دعوت کردن افراد به توبه و ... شد.
وی همچنین از نیاز دانشگاه‌ها به دو هزار روحانی با انگیزه و آشنا به قرآن خبر داد و از فرصت‌ها و موقعیت‌های استفاده نشده سخن گفت.
انتهای پیام/ر20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول