اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کرمان خبر داد:

افزایش 26.5 درصدی توزیع فرآورده‌‌های خونی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: توزیع فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌‌های استان کرمان 26.5 درصد افزایش دارد.

افزایش 26.5 درصدی توزیع فرآورده‌‌های خونی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا مهدی‌زاده ظهر امروز در یازدهمین کمیته استانی سازمان انتقال خون استان کرمان اظهار داشت: در شش ماه گذشته سال جاری مجموع فرآورده‌های خونی که در بیمارستان‌های سطح استان کرمان توزیع شده 49 هزار و 670 واحد بوده است.
وی بیان داشت: این آمار در مقایسه با شش ماه سال گذشته که 32 هزار و 559 واحد فرآوری‌های خونی است که 26.5 درصد افزایش فرآوری‌های خونی در بیمارستان‌‌های استان کرمان را شامل می‌شود.  
مهدی‌زاده عنوان کرد: این افزایش به دلیل جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند جراحی کلیه، جراحی کبد و ... در د‌اخل استان کرمان است.
مهدی‌زاده افزود: 74 واحد از این فرآوری‌های خونی در بیمارستان‌های استان کرمان مصرف نشده که معادل پنج درصد در کل فرآوری‌های خونی صرفه‌جویی شده است.
وی ابراز داشت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز برقراری نظام اورژانس را گرفته‌ایم و این اورژانس‌ها در سه بیمارستان افضلی‌پور، علی‌ابن‌ابیطالب (ع) رفسنجان و بیماری‌های خاص راه‌اندازی شده است. مهد‌ی‌زاده گفت: بیمارستان‌های دیگر با توجه به ارزش‌یابی‌هایی که سال جاری صورت گرفته در صورت کسب امتیاز 50 می‌توانند اقدام به راه‌اندازی اورژانس کنند.  
مدیر‌کل انتقال خون استان کرمان افزود: با توجه به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، نسبت به دیگر استان‌ها ما مشکلات بیشتری داریم.
مهدی‌زاده گفت: در بیمارستان‌های بزرگ استان کرمان و حتی در مراکز بیمارستانی دولتی دانشگاهی مشکلات و کمبودهای مانند یخچال و فریزر ... در نگهداری مناسب فرآورده‌های خونی داریم.
وی تصریح کرد‌: کارهایی که ما روزانه انجام می‌دهیم از سوی شرکت‌های خارجی و هم از طرف ستاد خون کشور پایش می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول