اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی پایگاه شماره 2 انتقال خون زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان از راه‌اندازی پایگاه شماره دو انتقال خون این استان خبر داد.

راه‌اندازی پایگاه شماره 2 انتقال خون زنجان
محمد نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: به برکت حضور اهدا کنندگان برای اهدای خون در بخش‌های مختلف استان، خوشبختانه استان زنجان از نظر خون و فرآورده‌های خونی مشکلی نداشته و شرایط لازم را برای اهدا کنندگان فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه اهدای خون به عنوان اهدای بافت زنده سیار از هر فردی محسوب می‌شود، افزود: زنجان در این راستا مشکلی نداشته و اهدا کنندگان در زمان‌های معین برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه انتقال خون زنجان از پایه از نظر اعتبارات و مکان مناسب دارای مشکلاتی است، افزود: پایگاه انتقال خون استان زنجان با وجود اینکه قرار بود در هفته دولت به بهره‌برداری برسد اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در 22 بهمن سال جاری افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به آماده نبودن بخش‌های کوچکی از این مجموعه، خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های انجام شده پایگاه انتقال خون استان در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
نوری یادآور شد: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات پایگاه حل شده و برنامه‌ریزی‌های استان به نحو مطلوبی انجام می‌گیرد.
وی کمبود فضا را از مشکلات کنونی پایگاه انتقال خون استان بر شمرد و یادآور شد: با راه‌اندازی مرکز شماره دو انتقال خون استان، اهدا کنندگان در فضایی مناسب و بدون دغدغه در پایگاه برای اهدای خون حضور می‌یابند.
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر پایگاه انتقال خون استان از داشتن پارکینگ برای راحتی اهدا‌کنندگان و مراجعان به این پایگاه محروم است که با افتتاح مجموعه دوم این پایگاه شرمنده همشهریان نخواهیم شد.
وی فقدان جای پارک مناسب را از مشکلات پایگاه انتقال خون استان در حال حاضر برشمرد و گفت: بسیاری از افراد در مراجعه به این پایگاه با مشکل پارک خودروی خود در مکانی مناسب مواجه هستند.
نوری بهره‌برداری از مرکز شماره دو انتقال خون استان را نقطه عطفی در راستای ارائه خدمات برشمرد و یادآور شد: با راه‌اندازی این مجموعه فعالیت‌های سازمان از نظر کمی و کیفی به نحو مطلوبی ارتقا می‌یابد.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز شماره دو این مجموعه، فضای بیشتری برای اهدا کنندگان خون در نظر گرفته می‌شود، متذکر شد: در حال حاضر فضای مناسبی در اختیار این افراد نیست.
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان ادامه داد: با افتتاح پایگاه شماره دو زنجان واحدهای لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان راه‌اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از خدمات این سازمان استفاده کنند.
وی با اشاره به مشکلات چارت سازمانی این سازمان افزود: چارت سازمانی پاسخگوی نیازهای سازمان نبوده و این امر مشکلاتی را در خدمات‌رسانی به مردم به دلیل کمبود نیروی انسانی موجب شده است.
نوری از اضافه شدن 16 چارت سازمانی به مجموعه چارت‌های پایگاه انتقال خون استان زنجان خبر داد و بیان داشت: چارت‌های مازاد سازمان‌های دیگر با اخذ مجوزهای لازم در اختیار سازمان قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهرستان‌ها در راستای اهدای خون، تصریح کرد: شهرستان‌ها برای خون‌گیری از افراد متقاضی با مشکلاتی مواجه هستند که در صورت حمایت مسئولان این مشکل نیز برطرف می‌شود.
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان با اشاره به مطالبات مردم در راستای اهدای خون یادآور شد: در برخی موارد به دلیل کمبود امکانات در شهرستان‌ها، این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد که ضروری است در این راستا حمایت‌های مسئولان افزایش یابد.
نوری بیان داشت: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استان و با تامین اعتبار لازم در شهرستان ابهر واحد ثابت خونگیری با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در میزان مراجعات مردم برای اهدای خون احداث شود.
وی اضافه کرد: پیشنهاد کارشناسی پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان در اختیار قرار دادن یک دستگاه اتوبوس سیار به انتقال خون است تا شهرستان‌ها نیز از برنامه‌ریزی‌های استان و خدمات‌رسانی مطلوب به همشهریان عقب نمانند.
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از نظر خون و فرآورده‌های خونی با مشکلی مواجه نیست، خاطرنشان کرد: باید با توجه به حمایت‌های مردم از این سازمان به مطالبات مردم به نحو مطلوبی پاسخ داده شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول