اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان خبر داد:

تحصیل 7300 دانشجو در پیام نور رشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور گیلان از ورود 2 هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت: 7 هزار و 300 نفر در دانشگاه پیام نور رشت تحصیل می‌کنند.

تحصیل 7300 دانشجو در پیام نور رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی رضایی‌صوفی ظهر امروز در مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور این شهر در سال تحصیلی 91-1390اظهار داشت: ابزار و امکانات خوب دانشگاهی از راه‌های رسیدن به توسعه در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب دانشگاه‌های مختلفی وجود داشت که بیشتر در حوزه‌های تعلیم افرادی که فرصت حضور در دانشگاه را پیدا نمی‌کردند فعالیت داشتند، تصریح کرد: بعد از انقلاب دانشگاه پیام نور در مقایسه با دانشگاه‌های دنیا جهش بسیار خوبی داشته است.
رئیس دانشگاه پیام نور گیلان ادامه داد: در نگرش و برنامه‌ریزی‌های گذشته دانشگاه دگرگونی ایجاد و اهدافی برای آن تعیین شد که توانست این دانشگاه را به یکی از دانشگاه‌های موفق تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور پس از انقلاب زمینه‌های توسعه کمی و کیفی بر اساس چشم‌اندازهای تعریف شده داشته است، اذعان داشت: در گذشته یکی از محدودیت‌های تحصیلی این بود که به دلیل کمبود امکانات تعداد کمی می‌توانستند وارد دانشگاه شوند و تعداد بسیار زیادی از داوطلبان نمی‌توانستند وارد دانشگاه شوند و این آفتی بود که در کشور وجود داشت.
رضایی‌صوفی نظام دانشگاه پیام نور را برگرفته از دانشگاه‌های مطرح دنیا دانست و اضافه کرد: ورودی دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر آسان‌تر و خروجی آن با کیفیت مطلوب‌تری همراه است.
وی درباره اظهارات وزیر علوم مبنی بر آغاز جهش خوب دانشگاه پیام نور، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های پیام نور از برترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌روند.
این مسئول با تصریح بر اینکه در حال حاضر چهار رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور رشت وجود دارد، ابراز داشت: به‌زودی شاهد افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌خواهیم افزایش 11 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور رشت ایجاد شود.
رضایی‌صوفی با اشاره به اینکه از کتاب‌های دانشگاه پیام نور به عنوان منابع اصلی تحصیلات تکمیلی استفاده می‌شود، متذکر شد: دانشجویان با توجه به محدودیت‌ها در زمان تحصیل باید به تلاش مضاعف خود ادامه دهند.
وی بر ضرورت فراهم کردن امکانات خوب دانشگاهی برای دانشجویان تاکید کرد و اذعان داشت: ابزار و امکانات خوب دانشگاهی از راه‌های رسیدن به توسعه در جامعه است.
در پایان این مراسم میزگرد آموزشی برای توجیه دانشجویان با حضور مسئولان دانشگاه پیام نور برگزار شد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول