اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دکتر ولایتی در گفت‌وگو با فارس:

افراد دلبسته به نظام وارد مجلس شوند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: افرادی باید به مجلس راه یابند که دلبستگی خود به نظام را در فراز و نشیب‌ها نشان داده و اصطلاحا برادری خود را به کشور و مردم ثابت کرده‌اند.

افراد دلبسته به نظام وارد مجلس شوند
علی اکبر ولایتی در حاشیه سفر به شهرستان اردکان و شرکت در اختتامیه چهارمین دوره اردکان شناسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس به بیان دیدگاه خود درباره موقعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی شهرستان اردکان پرداخت.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه اردکان از لحاظ تعداد علما، دانشمندان و متخصصان در عرصه های مختلف علمی، سرآمد است، افزود:این مسئله افتخاری برای مردم این شهرستان و کشورمان است.
ولایتی خاطرنشان کرد: این منطقه به لحاظ جغرافیای انسانی پربار و از لحاظ تاریخی افتخارآفرین است.
دبیرکل مجمع جهانى اهل بیت (ع) اردکان را دارالعلم و دارالمومنین توصیف و تصریح کرد: انسان وقتی می‌بیند که با وجود مشکلات خاص مناطق کویری، بزرگانی از این منطقه برخاسته‌اند و منشأ خدمات عظیمی به فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی بوده و هستند به ایرانی بودن خود می‌بالد.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی درباره ویژگی‌های منحصر به فرد بناها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان گفت: سبک و سیاق خاص معماری و نوع محاسبات دقیقی که در ساخت ابنیه تاریخی اردکان انجام شده است، نشان دهنده عمق اندیشه و هوشمندی کسانی است که طی دهه‌ها، قرن ها و هزاره ها این قسمت مهم از مرز و بوم ما را ساخته اند.
وی ادامه داد: وقتی انسان ساباط ها، بازارها و انسجام بین بخش‌های مختلف این شهر تاریخی و اصیل را می‌بیند متوجه در هم آمیختگی فرهنگ مردم با معماری، اعتقادات اسلامی و ویژگی های خاص زندگی ایرانی می شود.
ولایتی افزود: این آمیختگی معنی دار در حاشیه کویر سوزان سبب به وجود آمدن چنین مجموعه عظیمی از هنر و ذوق ایرانی در این منطقه از کشورمان شده است.
مولف کتاب تاریخ سیاسی جنگ تحمیلی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد اردکان را به لحاظ فرهنگی ارزیابی کند باید تمام گوشه ها و زوایای آن را ببیند، گفت: پس از مشاهده باید ربط این عوامل به یکدیگر را یافت تا به دلیل پیدایش این سبک از شهرسازی ایرانی اسلامی پی برد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: اگر نوع ساخت و سبک معماری و ترکیب اجزای شهری نشان دهنده فرهنگ مردم آن شهر نباشد، عملا با شهری بی هویت مواجهیم.
مولف کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی در تشریح سخنان خود بیان کرد: مهمترین شاخصه‌ای که اهل فکر از جمله سیاحان و جهانگردان را به خود جلب می کند این مشخصه بارز و باشکوه فرهنگی است که در معماری و بافت این شهر با عظمت از لحاظ تاریخی متبلور شده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره آینده سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آینده ایران اسلامی بسیار امیدوار کننده است و هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی فکر کند حرکت عظیم اسلامی ایرانی که در بستر کشور ما جریان یافته و موجب وقوع انقلاب اسلامی شده است از پویایی و اقتدار لازم برخوردار نیست.
ولایتی ادامه داد: انقلاب اسلامی از قرینه‌های تاریخی عظیم و ریشه‌داری برخوردار است و به یک الگوی مناسب و مطلوب در دنیای امروز تبدیل شده است.
مولف کتاب مقدمه فکری مشروطیت خاطرنشان کرد: امروز نگاه کسانی که به دنبال احیا اسلام در جهان اسلام هستند به الگوی اصیل انقلاب اسلامی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با گذشت زمان باری که بر دوش مردم متعهد ایران بوده، سنگین‌تر می‌شود، گفت: اقشار مختلف مردم در ادوار مختلف تاریخی نشان داده‌اند که به اسلام و نظام اسلامی عشق می‌ورزند و اعتقاد و اعتماد خود را در برابر تبلیغات سوء دشمنان حفظ می کنند.
رئیس شوراى عالى نظام پزشکى درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه تاکید کرد: با وجود تلاش نمایندگان در دوره کنونی و پیشین مجلس شورای اسلامی، زمان اقتضا می‌کند که مجلسی پویاتر و مقتدرتر داشته باشیم.
استاد تاریخ روابط خارجى ایران در دانشکده روابط بین‌الملل افزود: باید افرادی به مجلس راه یابند که دلبستگی خود به نظام را در فراز و نشیب‌ها نشان داده و اصطلاحا برادری خود را به کشور و مردم ثابت کرده‌اند.
عضو شوراى عالى سیاست‌گذارى دایره‌المعارف دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی را جایگاه شایست‌ترین عناصر و چهره های سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که با رای بالای مردم به مجلس و سایر عرصه های سیاسی راه می‌یابند، باید با همتی والا راه طی شده را با اقتدار ادامه دهند.
عضو شورای عالى انقلاب فرهنگى همچنین طراوت و پویایی را از مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی عنوان و اضافه کرد: اگر امروزمان بهتر از دیروز و فردایمان بهتر از امروزمان نباشد در حال درجا زدن نیستیم بلکه در حال پسرفتیم چون زمان در حال گذر است.
وزیر اسبق امور خارجه ایران با بیان اینکه توقع آن است که نسبت به گذشته از وضعیت بهتری برخوردار باشیم، بیان کرد: با در نظر گرفتن 32 سال حرکت بی وقفه انقلاب باید تجربه ها را به کار گرفت و زیر پرچم ولایت فقیه به پیشرفت و شکوفایی بیشتر کشور اندیشید.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول