اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز سلامت زنان؛

برگزاری همایش پیشگیری از پوکی استخوان در شهرری

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز سلامت زنان همایش پیشگیری از پوکی استخوان در ناحیه 4 برگزار شد.

برگزاری همایش پیشگیری از پوکی استخوان در شهرری
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، واحد سلامت اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 4 به مناسبت روز سلامت زنان همایش پیشگیری از پوکی استخوان را در سرای محله شهادت با حضور جمعی از بانوان ناحیه برگزار کرد.
در این برنامه پزشک محله با اشاره به اینکه استئو پورز یا پوکی استخوان از بیمارهای شایع استخوان بوده و در آن کاهش عمومی و شدید در توده استخوانی به وجود می‌آید، گفت: از علل ابتلا به پوکی استخوان می‌توان به دریافت ناکافی کلسیم، کمبود ویتامین D، مصرف زیاد کافئین اشاره کرد و البته شروع یائسگی، سابقه خانوادگی و بعضی بیماری‌ها و همچنین مصرف برخی از داروها از عوامل موثر در این بیماری است.
وی با بیان اینکه از علائم این بیماری می‌توان به دردهای استخوانی و شکستگی‌های استخوان مخصوصا استخوان ران اشاره کرد، افزود: خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار پوکی استخوان می‌شوند و با افزایش سن احتمال بروز پوکی استخوان بیشتر می‌شود.
کارشناس این برنامه با تاکید بر مصرف شیر و فرآورده‌های آن و انجام حرکات ورزشی در پیشگیری از این بیماری اظهار داشت: نداشتن فعالیت، کاهش توده استخوانی را تسریع می‌کند بنابراین ورزش مناسب به افزایش استخوان و سلامتی کمک می‌کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول