اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 80 نفر از پزشکان و پرستاران هرمزگانی؛

کنفرانس شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان برگزار شد

خبرگزاری فارس: به دلیل شیوع بالای استئوپروز و شکستگیهای ناشی از آن، نخستین کنفرانس شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان در سالن ابوریحان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزار شد.

کنفرانس شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این کنفرانس که بعد از ظهر امروز آغاز شد 80 نفر از پزشکان و پرستاران استان حضور داشتند.
این کنفرانس با هدف افزایش سطح علمی پزشکان و پرستاران استان در ‌ارتباط‌ با شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان و با دو و نیم امتیاز بازآموزی برای تمام شرکت کنندگان به همت دفتر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.
یک متخصص طب فیزیکی در این کنفرانس گفت: ورزش، پوکی استخوان را به تاخیر می‌اندازد و بهترین راه پیشگیری است.
فریده رفیعی افزود: ورزش‌هایی چون ژیمناستیک، بسکتبال، تنیس و والیبال در پیشگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود و ژیمناستیک مناسب‌ترین ورزش برای جوانان در راستای افزایش تراکم استخوان است و باعث ساخته شدن استخوان می‌شود.
وی ادامه داد: افرادی که میانسال هستند پوکی استخوان دارند به آنها ورزش‌های کم توان و ساده توصیه می‌شود که بهترین آن پیاده‌روی به مدت 45 دقیقه و 3 بار در هفته و یا 30 دقیقه در هر روز است.
این متخصص طب فیزیکی بیان داشت: ورزش‌هایی نیز برای تقویت عضلات ناحیه پشت هستند که تقویت این عضلات مانع از شکستگی ناحیه کمر می‌شود.
 وی در ادامه توصیه کرد که این ورزش‌ها و حرکات کششی زیر نظر متخصصین طب فیزیکی صورت گیرد و از انجام خود سرانه آن بدون نظر متخصصین پرهیز شود. 
رفیعی در خصوص افراد مسن نیز اضافه کرد: با افزایش سن و ایجاد تغییرات در عضلات و سیستم تعادلی، ریسک از دست دادن تعادل در این افراد بالا می‌رود و در صورت وجود پوکی استخوان، احتمال شکستگی دست و پا وجود دارد و قطعا چنین افرادی باید با انجام ورزش‌های تعادلی و وسایل کمکی، مانند عصا و ... مانع از افتادن خود شوند. 
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول