اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار استاندار آذربایجان غربی با شهردار وارنای بلغارستان مطرح شد؛

خواهرخواندگی ارومیه و وارنا بلغارستان

خبرگزاری فارس: طرح خواهر‌خواندگی دو شهر ارومیه و وارنا در دیدار استاندار آذربایجان غربی با شهردار وارنای بلغارستان مطرح شد.

خواهرخواندگی ارومیه و وارنا بلغارستان
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده در دیدار با شهردار وارنا اظهار کرد: وارنا به عنوان شهری فرهنگی و گردشگری، گام‌های مهمی در راه توسعه برداشته است.
وی افزود: وارنا و ارومیه از بسیاری جهات از جمله بافت شهری، جاذبه‌های گردشگری، صنعت و تولید شبیه هم هستند و با همکاری‌های گسترده در این زمینه می‌توان از تجربیات دو شهر بهره برد.
این مسئول با اشاره به اینکه نام‌گذاری مشترک در دو شهر وارنا و ارومیه می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف فرهنگی باشد و به عنوان سمبلی برای دوستی هرچه بیشتر دو طرف باشد، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و نیز برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور در دو شهر وارنا و ارومیه زمینه مناسبی در راستای تفاهمات دو کشور است.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی با برخورداری از مزیت‌های ترانزیتی در بخش‌های زمینی، راه‌آهن و راه هوایی از بسترهای لازم برای توسعه حمل و نقل بار و مسافر به وارنا داراست و می‌توان با جذب گردشگر و مسافر زمینه تبادل فرهنگی هرچه بیشتر بین دو طرف را فراهم کرد.
جلال‌زاده همچنین از آمادگی آذربایجان غربی برای برگزاری هفته‌های فرهنگی دو استان در شهرهای وارنا و ارومیه به عنوان بستری برای افزایش رشد تبادلات دو طرف یاد کرد و گفت: زمینه‌های مناسب برای این امر در دو طرف فراهم است و با کار کارشناسی مشترک در شهرداری‌ها می‌توان این اقدام را به زودی اجرایی کرد.
وی همچنین در ادامه از شهردار وارنا و نیز کارشناسان شهری این شهر و بخش‌های خصوصی مرتبط با عملیات شهری برای بازدید از آذربایجان غربی و حضور در ارومیه دعوت کرد.
شهردار شهر وارنا نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات قومی و ریشه تاریخی ایران و بلغارستان گفت: منافع ارومیه و وارنا از همه چیز مهم‌تر است و هر اقدامی که سبب افزایش رفاه شهروندان دو طرف می‌شود مورد نظر مسئولان شهری وارنا نیز است.
‌کاستا بازیتوف ادامه داد: مردم وارنا با فرهنگ ایرانی آشنایی دارند و تاریخ تمدن ایران در این منطقه ریشه دارد.
وی ادامه داد: کشتیرانی و گردشگری دو صنعت مهم در میان مردم وارنا است که با توجه به ظرفیت‌های آذرباجان غربی در هر دو مورد از همکاری‌های مشترک استقبال می‌کنیم.
وی پیگیری راه ابریشم را از دیگر راهکارهای ارتباط دو طرف دانست و گفت: اجلاس‌هایی در شهرهای کشورهای آلمان، استانبول ترکیه، وارنا برگزار شده است که پیشنهاد برگزاری ادامه این اجلاس‌ها را می‌‌توان در شیراز ادامه داد.
هیئت تجاری بازرگانی آذربایجان غربی به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بازرگانی و گردشگری دو استان وارنا و آذربایجان غربی به بلغارستان سفر کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول