اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:

خبرنگاران قزوینی بن کتاب دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: طی دو تا سه ماه آینده خبرنگاران استان قزوین بن کتاب دریافت می‌کنند.

خبرنگاران قزوینی بن کتاب دریافت می‌کنند
علی علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در سال‌های گذشته خانه مطبوعات بن‌های کتاب را تهیه و در اختیار رسانه‌ها و خبرنگاران قرار می‌داد و در سال جاری شاهد این موضوع نبودیم.
وی ادامه داد: از یک طرف در سال گذشته استاندار حمایت‌های لازم را در این خصوص داشتند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این حرکت را تداوم دادند ولی در هفتمین نمایشگاه کتاب قزوین از سوی استاندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این اتفاق صورت نگرفت.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دلیل‌شان این بود که ما درخواست بُن را از وزارتخانه داشتیم ولی وزارت فرهنگ و ارشاد بر اساس تعهدی که داشت نتوانست بن‌ها را به موقع تحویل دهد و این وعده را داده که طی دو تا سه ماه آینده بن‌های کتاب در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به زمان اهدای بن، خبرنگاران می‌توانند از این بن در نمایشگاه کتاب تهران استفاده کنند و از مسئولان خواستاریم زمانی که قرار است هدیه‌ای را دهند در زمان مناسب خود باشد زیرا ممکن است همه رسانه‌ها نتوانند از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنند.
علی‌محمدی در ادامه با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب قزوین اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه کتاب قزوین در روزهای اخیر به کار خود پایان داد و خانه مطبوعات با توجه به دغدغه حمایت از رسانه‌ها، سعی بر این داشت که به معرفی آثار و توانمندی‌های رسانه‌های استان بپردازد از این‌رو دو غرفه‌ای که در اختیار داشت را به صورت مساوی بین اعضا توزیع کرد تا در این نمایشگاه سهمی را داشته باشند.
وی تصریح کرد: مردم استان قزوین ضمن اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب داشتند از غرفه نشریات مکتوب و روزنامه‌های سراسری استان نیز دیدن کردند و سؤالات خود را مطرح و مسئولان مربوطه پاسخ دادند که انتظار ما این است در این غرفه‌ها مدیران مسئول رسانه‌ها حضور یابند، همچنین مسئولان استان اعم از استاندار و نمایندگان مجلس نیز از نمایشگاه و غرفه مربوط به رسانه‌ها بازدید داشتند.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین تأکید کرد: در این نمایشگاه خبرگزاری‌ها حضور نداشتند که این انتظار است در نمایشگاه‌های بعد این فقدان جبران شود، البته در هفتمین نمایشگاه کتاب فضا محدود بود و باید امکاناتی مانند اینترنت نیز برای حضور خبرگزاری‌ها فراهم شود.
وی یادآور شد: باید از معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد تشکر کرد که نگاه خوبی در زمینه مطبوعات دارند و ان‌شاءالله حمایت‌هایشان بتواند ما را در رسیدن به خواست اصلی مطبوعات که توجه به مسائل صنفی و رفاهی است، یاری کند و همچنین باید با نگاه غیرجناحی به خانه مطبوعات نگاه کنیم و در بعضی استان‌ها خانه مطبوعات را عده‌ای آنگونه که باید و شاید نتوانسته‌اند حفظ کنند.
علی‌محمدی افزود: خانه مطبوعات جایگاهی متعلق به رسانه‌ها است و حق نداریم وقتی رأی را از اعضای خانه مطبوعات می‌گیریم خانه مطبوعات را ملک پدری حساب کرده و هرگونه که خواستیم عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات متعلق به رسانه‌هاست و متأسفانه در سال‌های گذشته بسیار محروم و مغفول بوده اما از این پس با نگاهی جدایی از مسائل سیاسی و اینکه همه بتوانند از این خانه انتفاع داشته باشند، پیش می‌رویم و این نگاه خوب معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد است که ما نیز سعی می‌کنیم در این راستا حرکت کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول