اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

92 درصد مدارس ابتدایی کردستان در نوبت صبح فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: 92 درصد مدارس ابتدایی استان در نوبت صبح فعالیت می‌کنند.

92 درصد مدارس ابتدایی کردستان در نوبت صبح فعالیت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی شب گذشته در جمع معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش استان اظهارداشت: این اقدام در راستای ساماندهی فضا و تجهیزات مدارس ابتدایی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش انجام شده است.
وی افزود: تجمیع مدارس کم جمعیت شهری و تجهیزات بلااستفاده از دیگر برنامه‌های ساماندهی فضای مدارس است و باید با استفاده درست از ساختمان‌ها در کنار ساماندهی فضا بر اساس تیپ و کاربری مدارس برای دوره‌های تحصیلی و تجهیز مدارس متناسب با فضاها تلاش شود.
ساکی همچنین از مسئولان حاضر در نشست خواست با تجهیز مدارس به کتابخانه تخصصی برای کارکنان و دانش‌آموزان از مجلات رشد، پیوند و مجلات علمی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و افزایش دانش و اطلاعات استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ساماندهی زمان آموزش و ساعات تدریس مدارس را برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش در سال تحصیلی‌جاری عنوان کرد و با اشاره به الزامی بودن فعالیت مدارس ابتدایی در پنج روز اول هفته، بر جلوگیری از تعطیلات مدارس، استفاده از زمان آموزش به صورت مطلوب و عدم کوتاه کردن ساعات آموزشی، رعایت زمان در تدریس با در نظر گرفتن طرح درس سالانه، ماهانه، هفتگی و روزانه و تغییر روش تدریس متناسب با کتب درسی و ضرورت هماهنگی در این خصوص تاکید کرد.
ساکی همچنین با تاکید بر همگام کردن اولیا با مدارس، به ضرورت نظارت و راهنمایی برای تقویت نقاط قوت و بر طرف کردن نقاط ضعف اشاره کرد و با بیان اینکه اول و آخر موفقیت آموزش و پرورش نظارت و راهنمایی است، گفت: فلسفه نظارت و راهنمایی کمک به بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری است.
وی در ادامه به مسئولان توصیه کرد با اعتقاد و جدیت برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش را پیگیری و ضمن عمل به قوانین و مقررات و رعایت انضباط اداری، هدفمند و با برنامه حرکت کنند به طوری‌که آثار برنامه‌ها در مدارس ملموس باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به اهمیت شکل‌گیری شخصیت کودکان در دوره ابتدایی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به جایگاه و اهمیت دوره ابتدایی در ساختار نظام آموزشی کشور از منظر آموزه‌های اسلامی و دیدگاه روان شناسان، مراحل تربیت انسان بر اساس حدیث پیامبر اکرم(ص) سه دوره سیادت، اطاعت و وزارت است.
ساکی عنوان کرد: در دوره اطاعت، کودک توسط اولیا و مربیان تادیب و شخصیت انسان در این دوره شکل می‌گیرد.
وی بر اساس حدیث پیامبر اکرم(ص) یادگیری دوران کودکی را مثل نقش روی سنگ ذکر کرد و با اشاره به اینکه بر اساس نظر روانشناسان، ظرفیت و قدرت یادگیری انسان در دوره کودکی بیشتر از مراحل زندگی است، ادامه داد: مولفه‌هایی مثل نظم، کنجکاوی، خلاقیت، مسئولیت و وظیفه شناسی، رعایت حقوق دیگران، بهداشتی فردی و اجتماعی، قدرت بیان و مهارت شنیدن در دوره ابتدایی نهادینه شده و در بقیه مراحل زندگی استمرار می‌یابد.
وی به ضرورت ارتقای کیفیت آموزش در دوره ابتدایی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه صاحبنظران تعلیم و تربیت پنج عنصر نیروی انسانی متعهد و متخصص، فضا و تجهیزات آموزشی مطلوب، برنامه درسی، دانش‌آموز و اولیای دانش‌آموزان را از عناصر اصلی آموزش و پرورش ذکر کرده‌اند، گفت: اگر این پنج عنصر به خوبی فراهم و با هم تعامل داشته باشند آموزش و پرورش با کیفیت و موفق خواهد شد.
در این نشست کارشناسان و معاونین ادارات آموزش و پرورش استان نیز به بیان پیشنهادات و نظرات خود برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های آموزش و پرورش پرداختند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول