اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرج خبر داد:

دستگیری اخاذان مامورنما در کرج

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری اخاذان مأموران نما در این شهرستان خبر داد.

دستگیری اخاذان مامورنما در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، عبدالرضا خیرخواهان با اعلام این خبر اظهار کرد: افرادی که با معرفی خود تحت عنوان مامور از شهروندان در مناطق مختلف کرج اخاذی می‌کردند با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در پی وقوع چند‌ فقره اخاذی تحت عنوان مامور در مناطق مختلف کرج طی یک ماه گذشته موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مسئول در ادامه گفت: مأموران با بررسی موضوع و با توجه به اظهارات مالباختگان دریافتند که 3 نفر با پراید در سطح شهر پرسه زده و بعد از شناسایی سوژه مورد نظر با معرفی خود به عنوان مامور پلیس از آنها اخاذی می‌کنند.
وی تصریح کرد: مأموران انتظامی بلافاصله با جست‌وجو در بانک اطلاعاتی مجرمان و چهره‌نگاری فرضی از متهمان، با در اختیار قرار دادن تصاویر فرضی متهمان به واحدهای گشتی، به کنترل محسوس و نامحسوس محل‌هایی که احتمال می‌رفت مجرمان در آنجا اقدام به سرقت و زورگیری کنند، پرداختند.
خیرخواهان خاطرنشان کرد: در نهایت روز گذشته خودرو مورد نظر با 3 سرنشین در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه خودرو متوقف و متهمان دستگیر و برای انجام تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شدند‌.
وی افزود: سارقان با انتقال به کلانتری و در مواجهه حضوری با مالباختگان هنگامی که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که با معرفی خود به عنوان مامور انتظامی تاکنون 15 بار از شهروندان اخاذی کرده‌اند.
خیرخواهان در ادامه اظهار کرد: تا‌کنون 5 نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج در پایان با هشدار به شهروندان درباره اینکه مراقب افرادی باشید که تحت عناوین مختلف خود را مامور انتظامی یا مامور یکی از ارگان‌های دولتی معرفی می‌کنند و قصد بازرسی مدارک شناسایی یا خودرو شما را دارند، تصریح کرد: در مواجهه با این افراد مشخصات کامل فردی و وسیله نقلیه آنها را یادداشت کرده و به این موضوع که خود را مامور معرفی می‌کنند و یا با داشتن بی‌سیم و سایر تجهیزات نظامی اظهار می‌کنند «من مامورم» به چنین مواردی اکتفا نکرده و هنگامی که فردی خود را مامور معرفی می‌کند، از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کرده و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را فورا به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول