اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین دوره مسابقات روستایی، عشایری؛

لرستان قهرمان مسابقات کشتی روستایی کشور شد

خبرگزاری فارس: در چهارمین دوره مسابقات و جشنواره فرهنگی ورزشی قهرمانی روستایی، عشایری کشور تیم لرستان موفق شد، عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی بومی محلی را کسب کند.

لرستان قهرمان مسابقات کشتی روستایی کشور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد چهارمین دوره مسابقات و جشنواره فرهنگی ورزشی قهرمانی روستایی، عشایری کشور از عصر پنجشنبه به مدت دو روز تا شامگاه جمعه با حضور سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور و شرکت 17 استان در خرم‌آباد برگزار شد.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور جمعه‌شب در مراسم اختتامیه این ورزش‌ها در خرم‌آباد از وجود و فعالیت بیش از 200 رشته ورزشی بومی و محلی در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: از این تعداد تنها 30 رشته به صورت تخصصی دنبال می‌شود.
برانوش نیک‌بین اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های روستایی با هدف جلوگیری از فراموشی بازی‌های محلی در مناطق روستایی و عشایری کشور، اقدام به برگزاری رقابت‌های ورزشی و جشنواره‌های فرهنگی در این حوزه می‌کند.
‏وی اظهار داشت: در همین زمینه و با هدف احیا ورزش‌های سنتی و بومی استان‌های مختلف در تقویم امسال فدراسیون برگزاری شش جشنواره بومی و محلی سراسری در کشور برگزار در نظر گرفته شده است.
نیک‌بین افزود: از این تعداد مسابقه تاکنون چهار جشنواره آن برگزار شده و دو جشنواره دیگر نیز تا پایان سال جاری به مرحله اجرا در می‌آید.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور گفت: فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور تلاش می‌کند، با همکاری و تلاش هیئت‌های استانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود نسبت به احیا و توسعه ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی کشور اقدام کند.
در ادامه رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری لرستان گفت: استان لرستان با کسب 19 امتیاز موفق به کسب مقام قهرمانی شد و تیم‌های ورزشی همدان با 17 امتیاز و گیلان با 13 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
علی خاوری اظهار داشت: در اوزان مختلف این رقابت‌ها نیز محمد بازوند و داوود هداوند در وزن مثبت 85 کیلوگرم از استان لرستان به ترتیب عناوین اول و دوم را کسب کردند و ابراهیم شهبازی از استان گیلان نپز موفق به کسب مقام سوم این مسابقات شد.
رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری لرستان گفت: در وزن منهای 85 کیلوگرم نیز مهدی دینی از استان همدان اول، سلمان گودرزی و محمد ورمزیار از استان لرستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
وی افزود: رقابت‌های بخش کشتی چهارمین جشنواره ورزش‌های روستایی عشایری کشور با حضور 11 تیم و در دو وزن در خرم‌آباد برگزار شد.
چهارمین دوره مسابقات ورزشی، فرهنگی روستایی، عشایری کشور با عنوان جام مهر گستر با حضور 17 استان کشور به مناسبت گرامیداشت روز تربیت بدنی به مدت دو روز و به میزبانی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول