اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور نجات شناور غرق شده در خلیج فارس؛

2 شناور پیشرفته تجسس به عملیات نجات می‌پیوندند‌

خبرگزاری فارس: مدیر ارشد مدیریت بحران پارس جنوبی گفت: تا ساعتی دیگر دو شناور پیشرفته تجسس به عملیات نجات می‌پیوندند.

2 شناور پیشرفته تجسس به عملیات نجات می‌پیوندند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید‌پیروز موسوی ‌در ساحل خلیج فارس در حاشیه عملیات امداد و نجات شناور غرق شده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات امداد و نجات از طریق دریا و هوا با تمام امکانات موجود از غروب پنج‌شنبه و لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد و تا همین لحظه بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دارد.
وی ادامه داد: شرایط بسیار دشواری حاکم است ولی ستاد بحران و گروه‌های نجات همه توان و انرژی خود را برای نجات مفقودین انجام داده‌اند و زبده‌ترین غواصان در این عملیات مهم مشارکت دارند.
فرمانده عملیات HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس جنوبی از اضافه شدن دو شناور مجهز برای عملیات تجسس خبر داد و خاطرنشان کرد: از ساعاتی دیگر، دو شناور تازه نفس برای انجام عملیات تجسس و نجات سرنشینان "کوشا یک"، وارد موقعیت 20 مایلی ساحل عسلویه می‌شوند.
موسوی عنوان کرد: لحظاتی پیش گروه غواصی اعزام شده به موقعیت غرق شدن شناور کوشا یک، موفق به یافتن این شناور در عمق 72 متری خلیج فارس شد.
وی تصریح کرد: این عملیات با وجود طوفانی بودن خلیج فارس و با بسیج همگانی شناورهای ویژه و تخصصی و بالگردهای تجسس به کمک همه نیروها و امکانات امداد و نجات صنعت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه حادثه برای یافتن سرنشینان مفقود شده شناور کوشا یک انجام شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در ادامه گفت: برای نجات جان شش غواص گرفتار در اتاقک فشار شناور دریایی غرق شده در آب‌های خلیج فارس عصر جمعه مخزن‌های کروی شکل حامل گروه نجات به اعماق آب‌ها فرستاده شد.
موسوی افزود: شش نفر از غواصان شناور دریایی غرق شده که همگی هندی هستند در اتاقک‌های فشار و در عمق 72 متری حبس شده‌اند که طبق گفته مهندسان فنی و خدمه شناور کوشا یک، این اتاقک‌ها تا 48 ساعت ذخیره اکسیژن دارند و می‌توان امید به نجات آنان داشت.
بر اساس این گزارش، شناور «کوشا یک» متعلق به شرکت خصوصی دریا کوش، پس از پایان عملیات «تامین تکیه‌گاه لوله‌های گازی فاز 12 پارس جنوبی در بستر دریا» عصر پنج‌شنبه (28 مهر) با 73 سرنشین به طرف بندر عسلویه در حرکت بود که دچار حادثه شد و تاکنون 60 نفر از سرنشینان آن نجات یافته‌اند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول