اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

اشتغال و مسکن مهم‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران اشتغال و مسکن را از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار دانست و گفت: شهری می‌تواند بخشی از توسعه پایدار را داشته باشد که از نظر کار و اشتغال مشکلی نداشته باشد.

اشتغال و مسکن مهم‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش ملی بهره‌وری در صنعت ساختمان و توسعه پایدار در شهرسازی، سیدمحمد طبیبیان در نشست تخصصی توسعه ابعاد شهری اظهار کرد: واژه پایداری یا توسعه پایدار به صور مختلف مطرح شده است که در هر حال امر یک بعدی نیست و باید از زوایای مختلف بررسی شود تا هرکس با معیار شخصی شهر یا محله‌ای را از نظر خود پایدار نکرده باشد.
وی ادامه داد: امروزه کیفیت نه از نظر آب و هوا و نه از خیلی نظرهای دیگر پیشرفت نکرده و به همین دلیل است که ما هنوز نه تنها به سمت توسعه پایداری حرکتی نکرده‌ایم بلکه به سمت ناپایداری در حرکت هستیم.
طبیبیان تصریح کرد: پایداری یک بینش است و این بینش یک مبدا دارد که همگی ما قصد داریم تا به آن هدف نهایی برسیم و بنابراین پایداری یک محصول نهایی نیست.
وی با اشاره به اینکه کیفیت در شهرها باید به زندگی ما انسان‌ها سر و سامان بدهد، افزود: شهری می‌تواند بخشی از توسعه پایدار را داشته باشد که از نظر کار واشتغال مشکلی نداشته باشد؛ مسلما اگر هر کسی برای تامین زندگی خود درآمد داشته باشد از چنگ فقر نجات پیدا کرده است که در این صورت است که به توسعه پایدار می‌رسیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: از جمله مسائلی که باید در توسعه پایدار به آن توجه شود بحث اصل شهروندی است و باید توجه داشته باشیم که هر شهروندی دارای حق و حقوقی است که در سیستم مدیریتی این مسئله نمایشگر ارزش‌های یکسان شده و متوازن برای تمام مردم است که قطعا در روند توسعه پایدار موثر است.
وی ادامه داد: داشتن محیطی زیستی پایدار، زندگی و زیست شهری پایدار و دموکراسی شهری پایدار جزو ضروریات توسعه پایدار در جامعه کنونی است.
طبیبیان گفت: هرکدام از ما به شهر به مثابه مکانی از بعد شخصی نگاه کرده‌ایم که اگر شهر را بشناسیم متوجه می‌شویم که شهر یک اکوسیستم بلکه فراتر از آن است که اگر قرار باشد مشکلی حل شود باید درصدد ایجاد یک اکوسیستم پایدار باشیم.
این استاد دانشگاه تهران تدوین و ایجاد محیطی زیست‌پذیر، اشتغال، مسکن، دسترسی به انواع سرویس‌ها و خدمات و در آخر داشتن شهری با طراحی درست و توسعه پایدار با کیفیتی زیست‌پذیر را از جمله مولفه‌های لازم حرکت به سمت توسعه پایدار عنوان کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول