اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کار و امور اجتماعی استان اردبیل:

اشتغال پایدار با مفاهیم نظری کارآفرینی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کار و امور اجتماعی استان اردبیل گفت: تلاش بیش از پیش در آموزش و یادگیری مفاهیم نظری کارآفرینی، خود اشتغالی و اشتغال خانگی گامی مهم در راستای توسعه اشتغال پایدار است.

اشتغال پایدار با مفاهیم نظری کارآفرینی محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نخستین دوره تخصصی آموزش کارآفرینی با گرایش صنایع دستی در خلخال اظهار داشت: ششمین دوره عمومی آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار و نخستین دوره تخصصی آموزش کارآفرینی با گرایش صنایع دستی در خلخال با حضور 200 نفر از کارآموزان و علاقمندان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های توسعه و کارآفرینی صنایع دستی و گردشگری در شهرستان خلخال گفت: صنایع دستی خلخال در میان تولیدات دستی استان به خاطر مرغوبیت معروف بوده است.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری هفت نفر از کارآفرینان کشوری اهل شهرستان خلخال هستند، تصریح کرد:‌ این حضور افتخار بزرگی برای استان اردبیل است.
منوری در مورد نقش و هدف دولت در توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن مقدمات ایجاد اشتغال، ادامه داد: دولت برای برگزاری این دوره‌ها، فرهنگ سازی، ترویج روحیه کار و تلاش، تقویت مهارت و دانش کارکنان، افزایش بهره‌وری نیروی کار، ایجاد ارزش افزوده در تولیدات و محصولات، کاهش ضایعات و صرفه‌جویی در تولید و قیمت تمام شده کالا را دنبال می‌کند.
مدیرکل کار وامور اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شناخت نیازهای منطقه‌ای پیرامون صنایع دستی، توانایی مدیریت کسب و کار و آشنایی با بحث مالی و مدل‌های گردش مالی، آشنایی با سلایق مشتریان بومی و غیربومی در زمینه صنایع دستی، و آشنایی با فرایند خلاقیت و نوآوری در تولید انواع صنایع دستی در منطقه از مهم‌ترین اهداف این دوره‌های تخصصی کارآفرینی است.
منوری اضافه کرد: در سال جاری 200 نفر در خلخال، 100 نفر در شهر هشتجین و 100 نفر نیز در شهرستان پارس‌آباد در صنایع دستی عشایری و فعالان مشاغل خانگی از قبیل گبوه و ورنی تحت پوشش دوره های آموزشی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: در شهرستان خلخال از چند سال گذشته دوره‌هایی با حضور 450 نفر برگزار شده است.
منوری در مورد آموزش‌های مهارت‌های کسب در استان اردبیل نیز افزود: از سال 86 دوره‌های برای عموم آزاد بوده و تا سال گذشته نیز 217 دوره آموزشی با 30 موسسه برای چهار هزار و 675 نفر عقد قرار داد شده است.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: این دوره‌ها 72 ساعته بوده که از سال گذشته به 50 ساعت کاهش یافته است و برای سال جاری نیز پنج موسسه هر کدام با پذیرش 200 نفر برنامه‌ریزی شده است.
منوری در پایان سخنان خود اظهار داشت: از 25 هزار نفر دانش آموختگان دانشگاهی که در دوره‌های 11 ماهه کارورزی شرکت کرده‌اند 50 درصد جذب بازار کار شده و این در حالی است که 50 درصد از شرکت کنندگان در دوره‌های کارآفرینی خلخال نیز موفق به جذب در بازار کار شده‌اند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول