اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه فرش دست‌باف روستایی آذربایجان غربی:

شرایط پرداخت تسهیلات بانکی بهبود یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه فرش دست‌باف روستایی آذربایجان غربی گفت: بانک‌ها برای آسان شدن پرداخت تسهیلات بانکی به فرشبافان مبادرت کنند.

شرایط پرداخت تسهیلات بانکی بهبود یابد
خلیل رفیع‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل وجود بعضی قوانین دست‌و‌پاگیر در سیستم بانکی عده زیادی از منابع اعتباری اختصاص یافته توسط دولت به این حوزه محروم می‌شوند پس باید در راستای روان‌سازی شیوه پرداخت وام توسط بانک و بازپرداخت آن توسط وام‌گیرنده تمهیدات اساسی اتخاذ شود.
وی افزود: بانک‌ها طبق قوانین جاری برای دست‌یابی به اصل سرمایه خود نسبت به اخذ سفته، چک به عنوان وثیقه از متقاضی وام اقدام می‌کنند یا اینکه شرایط دشواری برای ضامن تعیین می‌شود با توجه به اینکه فراهم آوردن موارد فوق برای افراد دشوار است اغلب قالیبافان امکان استفاده از این خط اعتباری را پیدا نمی‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف این اتحادیه تامین اعتبار برای بسط و توسعه فعالیت‌های قالیبافان است به طوری که وقتی خط اعتباری ویژه‌ای برای پرداخت وام کوتاه‌مدت به این حوزه تعریف می‌شود برای معرفی قالیبافان به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی همچنین سازمان بازرگانی اقدام می‌شود تا از آنجا نیز به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.
رفیع‌زاده تصریح کرد: قالیبافی یکی از مهم‌ترین هنرهای به بار نشسته در این استان محسوب می‌شود که در مناطق روستایی نیز برای اقشار مختلف مردم اعم از مرد، زن، جوان و ... اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد پس زیبنده است متولیان امور بانکی با از پیش‌رو برداشتن موانع موجود زمینه را برای استفاده قالیبافان از منابع بانکی فراهم کنند چرا که در این صورت اقدام موثری در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از فرهنگ بومی برداشته می‌شود.
رفیع‌زاده که ریاست هیئت مدیره اتحادیه فرش دستباف روستایی ایران را هم بر عهده دارد، گفت: در سراسر کشور 285 شرکت تعاونی  و 21 اتحادیه شرکت تعاونی روستایی وجود دارد همچنین چندین شعبه در کشورهای دیگر از جمله آلمان، مسکو، لبنان و اندونزی برای عرضه فرش ایرانی راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول