اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:/1

تشریح مصوبات سفر سوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دور چهارم سفر دولت به این استان، مصوبات سفر سوم دولت در کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

تشریح مصوبات سفر سوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد
اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تشکر از هیئت دولت و رئیس‌جمهور برای سفر به این استان در دور چهارم که در هفته آینده انجام می‌شود، با تشریح مصوبات دور قبلی سفر هیئت دولت به این استان اظهار کرد: جلسه استانی هیئت دولت به ریاست محمود احمدی‌نژاد در دور سوم سفر به کهگیلویه و بویراحمد مصوباتی در راستای اعتلای فضای فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و عدالت و همچنین تحقق کامل مصوبات سفرهای دوره گذشته داشت.
وی به اهم مصوبات جلسه هیئت دولت در دور سوم سفرهای استانی به استان کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 22 اردیبهشت سال 89 اشاره کرد و گفت: رئیس‌ جمهور و هیئت دولت در دور چهارم سفر به این استان تاکید بر رفع مشکلات مصوبات اجرا نشده دارد.
نیکزاد عنوان کرد: در دور سوم سفر هزار و 500 میلیارد ریال طی پنج سال به‌ صورت هزینه‌ای و عمرانی علاوه بر بودجه‌های فرهنگی مصوب سالیانه دستگاه‌ها برای اجرای پروژه‌ها و امور فرهنگی استان در اختیار شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان قرار می‌گیرد تا حسب مورد با رعایت عدالت، ظرفیت‌ها، نیازها و استعداد‌ها در موارد ذیل هزینه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارتقای فرهنگ عمومی و تقویت و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها و فضاهای فرهنگی با تاکید بر معارف، معیارها و ارزش‌های والای اسلامی، توسعه و تقویت امور و فعالیت‌های فرهنگی بانوان، تحکیم مبانی خانواده و افزایش نشاط و شادابی جامعه، ترویج فرهنگ پایداری، ایثار و  شهادت و توسعه و تقویت فعالیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی ایثارگران و ساماندهی مواریث فرهنگی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مربوط را برخی از مصوبات بخش فرهنگی برشمرد.
نیکزاد از دیگر مصوبات این بخش را تکمیل، تجهیز و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزش حرفه‌ای و همگانی، توسعه و تقویت کمی و کیفی فعالیت‌های هنری‌، رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی (صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها)، تقویت و توسعه امور و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و افزایش نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان، توسعه و تقویت برنامه‌های دینی، قرآنی، نهج‌البلاغه و سیره اهل ‌بیت(ع) و توسعه و تجهیز مراکز قرآنی و مدارس علوم دینی نام برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مصوبات حوزه فرهنگ و هنر نیز تصریح کرد: مطالعه و ایجاد سه اردوگاه اقامتی در مناطق محروم استان، اختصاص مبلغ 40 میلیارد ریال جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری امامزاده علی (ع) دهدشت و مرمت ساماندهی آثار و بافت تاریخی استان، تکمیل و تجهیز 5 کتابخانه و 10 خانه فرهنگ در شهرستان‌های استان در سال 89، ایجاد دفاتر خبری در مراکز شهرستانی استان با مشارکت استان و سازمان صدا و سیما از دیگر مصوبات این حوزه به شمار می‌رود.
نیکزاد افزود: در همین حوزه اختصاص 20 میلیارد ریال برای کمک به فعالیت‌های قرآنی و تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری استان طی سال‌های 89 و 90، اختصاص 45 میلیارد ریال جهت ساماندهی و بهسازی گلزارهای شهدا و احداث 10 مرکز فرهنگی در جوار مزار شهدا طی سال‌های 89 و 90 و اختصاص مبلغ 105 میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات فنی برای ارتقای صدا و سیمای استان از دیگر مصوبات این حوزه است. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری و اشتغال را از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در این استان دانست و گفت: در دور سوم سفر تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شده که اختصاص 2 هزار و 200 میلیارد ریال قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های خود اشتغال‌زا در استان از طرف بانک مرکزی و صندوق مهر رضا(ع) از جمله مصوبات در رونق اشتغال است.
نیکزاد عنوان کرد: اختصاص باقی‌مانده تسهیلات مصوب بنگاه‌های زودبازده سال‌های 84 تا 88 برای اجرای طرح‌های مصوب کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان در سال 89، تخصیص اعتبار برای تأمین منابع مالی پروژه‌ای و طرح‌های مربوط به حوادث غیرمترقبه و تسهیلات معوق بانکی کشاورزان ناشی از خشک‌سالی و سرمازدگی، تأمین اعتبار احداث هزار واحد مسکونی شهری برای مددجویان و اقشار کم درآمد در سال 89 و 90، تأمین اعتبار برای تهیه 4 هزار جهیزیه مزدوجین از مددجویان و اقشار کم درآمد طی سال‌های 89 و 90 برخی از مصوبات در این خصوص است.
‌انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول