اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد؛

مراسم تقدیر از دانش‌آموزان برتر المپیاد جهانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر دبیرستان و پیش دانشگاهی شماره یک شهید هاشمی‌نژاد گفت: مراسم تقدیر از دانش‌آموزان برتر المپیاد جهانی و نفر برتر کنکور 90 برگزار می‌شود.

مراسم تقدیر از دانش‌آموزان برتر المپیاد جهانی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید علی غیاثی ظهر امروز در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت اظهار داشت: در سال 67 که نخستین مدارس استعدادهای درخشان در تهران و تبریز و اصفهان بنا شد، در سال 68 این مدرسه در مشهد نیز راه‌اندازی شد.
مدیر دبیرستان و پیش‌دانشگاهی شماره یک شهید هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: این توفیق را داشته‌ام که از 23 سال پیش تاکنون مدیریت این مدرسه را بر عهده داشته‌ام.
 غیاثی در ارتباط با مدرسه شهید هاشمی‌نژاد گفت: دکتر اژه‌ای 22 سال رئیس مدارس استعدادهای درخشان بوده و دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد را یکی از مدارس بسیار خوب ایران معرفی کردند.
وی بیان داشت: هر چند امکانات ما در این مرکز ایده آل نیست اما به نسبت مرکز شماره دو، امکانات خوبی داریم.
وی بیان داشت: در مورد مراکز استعدادهای درخشان در شهرستان‌ها هم مشکلات زیادی داریم از یک سو براساس مصوبات مجوز گرفتن شهریه داریم اما از سوی دیگر امکانات مالی بچه‌های شهرستانی بسیار پایین است.
غیاثی افزود: از سویی در مراکز مشهد هزینه‌های اعزام تیم‌ها به المپیادها و مسابقات علمی بسیار بالاست به عنوان نمونه هزینه اعزام یک تیم روباتیک به تهران سرسام آور است و این مبلغی به جز شهریه‌های جاری است.
مدیر دبیرستان و پیش دانشگاهی شماره یک شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: به جز مرکز شماره یک استعدادهای درخشان در مشهد در سایر مراکز، دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان با یکدیگر در یک مرکز، آموزش می‌بینند که به لحاظ تربیتی و اخلاقی این کار چندان صحیح نیست.
وی اظهار داشت: متأسفانه در برخی موارد نیز به محض اینکه خواستار توجه بیشتر به لحاظ مالی هستیم، بلافاصله بحث شهریه و حق الثبت پیش می‌آید و از سوی دیگر سرانه آموزشی که از سازمان آموزش و پرورش دریافت می‌کنیم نیز پاسخ‌گوی نیازها نیست.
غیاثی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در آزمون پذیرش دانش‌آموزان مراکز استعدادهای درخشان ۱۱۶ هزار نفر در مشهد ثبت نام کرده بودند که تنها ۹۶ نفر از آنها پذیرفته شدند.
مدیر دبیرستان و پیش دانشگاهی شماره یک شهید هاشمی‌نژاد افزود: در مراکز استعدادهای درخشان ظرفیت کلاس‌های مقطع راهنمایی حداکثر ۲۵ نفر و پایه اول دبیرستان تا ۳۲ دانش آموز است و در هر پایه نیز چهار کلاس بیشتر نباید داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هم اینک از این مرکز و سایر مراکز استعدادهای درخشان استان افراد نخبه زیادی در ایران و سایر کشورها در حال تحصیل و تدریس در بالاترین مدارج علمی هستند.
غیاثی بیان داشت: اما شاید بهترین و به یادماندنی‌ترین چهره علمی این مجموعه، شادروان رضا صادقی بود که یکی از بهترین دانش‌آموزان این مرکز به لحاظ اخلاق و رفتار و علم و دانش بود و تنها دانش‌آموز این مرکز بود که توانست دو مدال با ارزش از مسابقات جهانی برای ما به ارمغان آورد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول