اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد:

امسال ۲۰ میلیون گل در مشهد کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در سال جاری تدارک کاشت 20 میلیون گل در شهر مشهد دیده شده است.

امسال ۲۰ میلیون گل در مشهد کاشته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمدرضا سلامی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره گل‌های داوودی در شرق کشور در محل باغ گیاه‌شناسی اظهار داشت: در پنج سال اخیر در شهر مشهد 83 پارک احداث شده که نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی در این عرصه است.
وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده 30 درصد نسبت به گذشته دارای رشد است، افزود: هدف اصلی این سازمان افزایش سرانه فضای سبز شهروندان مشهد به بیش از 12 متر مربع است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر این سرانه برابر با 10.1 درصد است.
وی به برگزاری نخستین جشنواره گل‌های داوودی در شرق کشور در شهر مشهد اشاره کرد و افزود: گل داوودی یکی از زیباترین انواع گل و گیاه‌ بوده که علاقه‌مندان زیادی را در اقصی نقاط کشور دارد.
سلامی با بیان اینکه در سطح کشور تنها 20 تا 25 رقم از این گل خرید و فروش می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره بیش از 80 رقم از انواع گل‌های داوودی به معرض نمایش برای علاقه‌مندان گذاشته شده است.
وی به اهداف برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: معرفی ظرفیت‌های موجود در این زمینه از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری نخستین دوره این جشنواره بوده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، گل داوودی را شاخص گل‌های پاییزه دانست و بیان داشت: در این سایت بیش از 100 هزار گل داوودی کاشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری چنین مراسم‌هایی در تغییر نگرش زائران و مسافران شهر مشهد در رابطه با زیبایی‌های این شهر نقشی موثر و کارا دارد.
سلامی تصریح کرد: در کنار این جشنواره یک بازار گل نیز با حضور بیش از 40 غرفه گل و گیاه‌داران برای تسهیل در خرید علاقه‌مندان برپا شده است.
وی شهر مشهد را سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و مسافر برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا باید در امر زیباسازی و زیبا‌کردن این شهر تلاش مضاعفی صورت پذیرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهار امسال در این شهر افزود: به همین منظور در نوروز 90 بیش از سه میلیون گل در فضای سبز و میادین شهر مشهد برای تمام شهروندان این شهر کاشته شد.
وی افزود: در سال جاری تدارک کاشت 20 میلیون گل در شهر مشهد دیده شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول