اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی استان برتر در عرصه بسیج سازندگی شد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: بسیج سازندگی این استان بر اساس آمار عملکرد، جزو سه استان برتر کشور شناخته شد.

آذربایجان‌شرقی استان برتر در عرصه بسیج سازندگی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، علی مددی در جلسه ستاد هماهنگی و نظارت طرح بسیج سازندگی به نقش فعال و ارزنده ایثارگران و جهادگران مخلص و سنگرسازان بی‌سنگر که طلایه‌دار پشتیبانی و مهندسی رزمی جنگ در دوران دفاع مقدس بودند، اشاره و تصریح کرد: مهندسان بسیجی همانگونه که در زمان دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند، امروز نیز با ابتکار عمل و علم خود در صحنه‌های سازندگی، عمرانی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی تلاش کرده و سد راه دشمن هستند.
وی با بیان اینکه بسیج مقاومت تنها برای جنگ ایجاد نشده است و حضور در عرضه سازندگی امروز بزرگ‌ترین رسالت بسیجیان است، افزود: طی سال گذشته عملکرد مجموعه بسیج سازندگی استان در مجموع 3 میلیون و 67 هزار و 311 نفر روز در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و اقتصادی بوده است. 
مددی با بیان اینکه در طرح‌های بسیج سازندگی استان تخصص‌های مختلف در حوزه‌های مربوطه به کارگیری شده‌اند، گفت: 9 هزار و 102 نفر در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی، 58 هزار و 650 نفر در زمینه فنی و محرومیت‌زدایی، 943 نفر در بخش بهداشت و درمان و 3 هزار و 200 نفر در زمینه بهسازی و زیباسازی مدارس مشارکت داشتند.
وی، کیفیت بالا، سرعت اجرای طرح‌های مختلف و قیمت تمام شده پایین را از ویژگی‌های مهم و اصلی طرح‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی بیان کرد و افزود: توجه به کیفیت اجرا یکی از اولویت‌های مهم این مجموعه در اجرای طرح‌های مختلف در بخش‌های عمرانی و خدماتی به خصوص در بخش کشاورزی بوده است.
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، رشد فعالیت‌های این مجموعه طی یک سال اخیر را نشان دهنده ظرفیت‌های وسیع این بخش از بسیج عنوان کرد، در حالیکه برای سال گذشته یک میلیون و 510 هزار و 523 نفر روز فعالیت برای بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی سهمیه‌بندی شده بود، این رقم به بیش از دو برابر افزایش یافت.
اسماعیل صفریان رئیس بسیج مهندسان استان نیز در این جلسه طی سخنانی، تخصصی کردن بسیج برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در مسیر پیشرفت استان را از مهم‌ترین دستاوردهای بسیج مقاومت دانست و اظهار داشت: تأسیس سازمان‌های تخصصی فراگیر از جمله سازمان بسیج مهندسان و سازمان‌هایی که همه متخصصان را به شکل مردمی سازماندهی می‌کنند، از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه بسیج مهندسان با سازمان‌های مختلف در حال تعامل بوده و از این طریق برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای عرصه‌سازی حضور جوانان در فعالیت‌های مختلف صورت گرفته است، افزود: بسیج مهندسان استان برای همکاری در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری، امور زیربنایی و آب و خاک، تولیدات گیاهی و حفظ نباتات، امور دام و دامپزشکی و آبزیان همچنین سایر زمینه‌های مورد توافق طرفین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی کامل دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول