اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

عنوان مدارس خیریه اردبیل تغییر نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدارس خیریه که با همت و تلاش خیرین نیکوکار احداث شده، تغییر نام پیدا نمی‌کند.

عنوان مدارس خیریه اردبیل تغییر نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌‌ساز اردبیل اظهار داشت: از عنایت و توجه ویژه خیرین نیک‌اندیش به دستگاه تعلیم و تربیت قدردانی می‌کنیم چرا که همراهی خوب آنها سبب شده تا گام‌های جدی را در رفع نیازمندی روز‌افزون به احداث مدارس برداریم.
وی اضافه کرد: بعد از حضور بنده در آموزش و پرورش استان اردبیل به هیچ وجه اجازه تغییر نام مدارس خیریه را نداده‌ام و در جلسات مختلف اعم از شورای آموزش و پرورش  استان در قالب بخش‌نامه و مصوبه‌ای از مدیران آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا از تغییر نام این مدارس خودداری کنند.
این مسئول از مجمع خیرین استان خواست لیستی را از مدارس تغییر نام یافته در گذشته در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا به سرعت نام جدید حذف و نام قبلی خیر در آن جایگزین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل تصریح کرد: ما نیز معتقدیم  اسم خیریه که یادگار خاطرات و حرمت ماندگار این افراد بزرگ‌منش است نباید از مدارس پاک شود چرا که زینت یافتن مدارس به اسم تعیین شده از سوی خیرین یک افتخاری بزرگ برای نظام آموزش و پرورش  است.
محمود‌زاده یاد و خاطره بزرگ خیر کشور حسنعلی علیپور را گرامی‌داشت و از همت والای خیر مشهور مالک جعفرزاده که قرار است مدارسی را به نام اسرای کربلا بسازد قدردانی کرد.
وی در مورد احداث کتابخانه در حیاط مدرسه مرحوم علیپور نیز گفت: هیچ مشکلی در ساخت این کتابخانه از سوی موسسه قلم‌چی وجود ندارد چرا که ما نیز در تجهیز و راه‌اندازی این کتابخانه که بیشترین استفاده آن مربوط به دانش‌آموزان است کمک‌کارخواهیم بود.
این مسئول ادامه داد: حتی حاضر هستیم این کتابخانه را به عنوان کتابخانه تخصصی کنکور در استان تجهیز کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند از این فضا برای آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون سراسری استفاده کنند.
وی گفت: با احداث این کتابخانه در حیاط مدرسه مرحوم علیپور می‌توانیم با دایر کردن دو درب، هم زمینه مطالعه دانش‌آموزان را در این کتابخانه فراهم کنیم و هم اجازه دهیم عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فصل تابستان و ایام تعطیل از این فضا استفاده کنند.
محمودزاده تصریح کرد:‌ جایی بهتر از مدرسه برای کتابخانه‌سازی وجود ندارد و ما تلاش می‌کنیم با دایر کردن چنین مجموعه‌هایی جوانان و نوجوانان را جذب فضاهای کتابخانه کنیم.
وی ضرورت تجهیز کتابخانه مدرسه یاد شده را از سوی مدیریت کتابخانه‌های استان و موسسه قلم‌چی بسیار اساسی توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به ضعف استان در رتبه‌بندی کنکور، این فضا می‌تواند بهترین فضا برای دایر کردن کتابخانه تخصصی کنکور باشد که نیاز شدید استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش  استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به قطب‌بندی آموزشی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در استان 40 قطب آموزشی را راه‌اندازی کردیم که 12 مورد از این قطب‌ها در شهرستان اردبیل موجود است.
وی ادامه داد: ‌با راه‌اندازی این قطب‌ها که تجربه موفق استان‌های برتر در رتبه‌بندی کنکور است، با همراهی خوب خانواده‌ها تلاش می‌کنیم تا کلاس‌های تقویتی و کنکور و آمادگی بهتر دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون سراسری را فراهم کنیم.
این مسئول اظهار داشت: در چنین فضایی راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کنکور می‌تواند مکمل حرکت ما باشد تا ماحصل قطب‌بندی ثمره‌ای مفید موثر و کارآمد باشد.
محمودزاده یادآور شد: با راه‌اندازی چنین مجموعه‌های تقویتی در کنار اهداف بلند آموزشی و پرورشی می‌توانیم فرهنگ شایسته کتاب و کتاب‌خوانی را که باید از مدرس آغاز شود توسعه دهیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول