اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خواستار شد:

ساماندهی میادین دام زنده در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی در میادین عرضه دام زنده، گفت: باید ساماندهی این میادین مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ساماندهی میادین دام زنده در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات میادین عرضه دام سطح استان اظهار داشت: خراسان جنوبی به دلیل مرزی بودن و همجواری با کشور افغانستان در معرض ورود دام آلوده قرار دارد و باید نسبت به ساماندهی این مسئله در استان با همکاری مسئولان، اقدام جدی صورت گیرد.
وی افزود:‌ نامه‌ای از دامپزشکی کشور به ادارات آمده که با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته و وجود نواقص عمده در مجموعه‌ کشتارگاه‌های سطح کشور باید اقدامات جدی در راستای بهبود وضعیت بهداشتی این مجموعه صورت گیرد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مورد کشتارگاه‌های طیور کمترین مشکل را دارند چرا که از مدت‌های پیش به بخش خصوصی واگذار شده است و کشتار طیور به شیوه کاملا صنعتی در استان انجام می‌شده است و ضوابط بهداشتی در این مجموعه‌ها کاملا رعایت می‌شود.
رضایی ادامه داد:‌ چون کشتارگاه‌ها درآمد زیادی ندارد، شهرداری‌ها در این زمینه هزینه‌ای نمی‌کنند و در کشتارگاه دام بیرجند بعد از دو سال پیگیری مستمر موفق شدیم کشتارگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا وضعیت موجود بهتر شود.
وی به ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی در کشتارگاه و میادین عرضه دام اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام این مسئله ضرورت زیادی دارد چرا که بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در دام هیچ علائم خاصی ندارد ولی تبعات زیادی در بدن انسان دارد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: دامپزشکی نظارت دقیقی را بر مراحل حمل گوشت انجام می‌دهد تا شاهد بروز کمترین مشکل در این ارتباط باشیم.
رضایی از برگزاری کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی‌های گسترده این مجموعه برای رعایت ضوابط بهداشتی در کشتارگاه‌ها و مراکز توزیع گوشت خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه کلاس‌های آموزشی نیز برای قصابان سطح شهر برگزار کردیم.
وی به اقدامات این مجموعه برای ساماندهی مراکز عرضه دام اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در شهرستان نهبندان میدان عرضه مستقیم دام به حاشیه شهر برده شده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی احداث پیش‌سردخانه را یکی از مؤلفه‌های اصلی برای ارتقای سطح سلامت و بهداشت در این بخش دانست و افزود: ایجاد این پیش‌سردخانه‌ها نیاز به همکاری مسئولان استان دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول