اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

اردبیل 6 میلیون واحد دامی دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل هم اکنون دارای بیش از شش میلیون واحد دام سبک و سنگین است که از این لحاظ پنجمین استان کشور محسوب می‌شود.

اردبیل 6 میلیون واحد دامی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات اکیپ‌های بازرسی و واحدهای نظارت بر مایه‌کوبی در اردبیل اظهار داشت: با استمرار فعالیت دام پزشکان و کارشناسان امر تلاش می‌کنیم تا تمام واحدهای دامی استان از خدمات دامپزشکی به اشکال مختلف و در هفت آیتم بهره‌مند شوند.
وی با یادآوری اینکه در نیمه اول امسال بیش از سه میلیون راس دام سبک و سنگین مایه‌کوبی شده است، گفت:‌ در واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین و طیور مشکلی نداریم چرا که با اقدامات پیشگیرانه تلاش می‌کنیم از بروز برخی بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کنیم.
صالحی تصریح کرد: ‌با انجام طرح‌های گسترده واکسیناسیون و مایه‌کوبی در واحدهای دامی استان در حال حاضر از لحاظ بیماری سل به نقطه صفر رسیدیم و هیچ آثاری از این بیماری در دام‌های استان مشاهده نمی‌شود.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به حساسیت منطقه مرزی و به ویژه شهر بیله‌سوار در ورود دام‌ها و واردات در این زمینه، اضافه کرد:‌ با استقرار یک تیم مجهز در پایانه مرزی بیله‌سوار تلاش می‌کنیم تا قبل از ورود دام‌های زنده کشورهای خارجی بررسی‌‌ها و نظارت‌های کارشناسی در خصوص سلامت دام انجام شود.
این مسئول از سمپاشی جایگاه‌های دام خبر داد و یادآور شد:‌ در نیمه اول امسال موفق شدیم سمپاشی جایگاه 300 هزار دام در استان را در مساحتی حدود 560 هزار متر مربع انجام داده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنیم.
صالحی ادامه داد: ‌برای 36 میلیون قطعه طیور صنعتی در استان نیز طرح‌های واکسیناسیون انجام شده و امر مربوط به نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با یادآوری اینکه هیچ علایم بیماری آنفلوانزا مشاهده نشده و در این زمینه نگرانی نیز وجود ندارد، بیان داشت: با توجه به بازرسی‌های انجام شده در دام و طیور هیچ علایمی از این بیماری مشاهده نشده است.
این مسئول همچنین از ضبط و معدوم‌سازی 128 کیلو فرآورده خام دامی غیر‌بهداشتی از مراکز عرضه و فروش این فرآورده‌ها خبر داد و افزود: ‌بیش از 25 فقره از این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
صالحی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی را به تجهیزات و امکانات مدرن در ذبح شرعی و قانونی مجهز کنیم و اگر خلافی در این زمینه مشاهده شود با افراد خاطی به شدت برخورد می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول