اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس قانون جدید کالای همراه ملوان؛

سالی 4 سفر و هر سفر ورود 1.5 میلیون تومان کالا مجاز شد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: بر اساس قانون جدید کالای همراه ملوان(ته لنجی)، صیادان و لنجداران می‌توانند هر سال چهار سفر و هر سفر 1.5 میلیون تومان کالای همراه ملوان را وارد کنند.

سالی 4 سفر و هر سفر ورود 1.5 میلیون تومان کالا مجاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش چهارشنبه شب در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قانون جدید از سوی معاون سیاسی ـ امنیتی به دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان بوشهر ابلاغ شده است، اظهار داشت: این مصوبه ابتدا از سوی هیئت دولت به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت دارایی ابلاغ شده بود.
وی افزود: بر اساس مصوبه جدید در ارتباط با کالای همراه ملوان، ملوانان می‌توانند هر سال چهار نوبت و در هر نوبت تا سقف 1.5 میلیون تومان کالای همراه ملوان را با خود وارد کنند.
استاندار بوشهر تصریح کرد: مقرر شده فهرست کالاهای مجاز وارداتی نیز بر حسب شرایط استان‌ها با تشکیل کارگروهی به ریاست سازمان، صنعت، معدن و تجارت تعیین و در بهمن ماه هر سال اعلام شود.
جهانبخش بیان کرد: به دنبال رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با قاچاق دولت نیز تلاش دارد تا قاچاق را ریشه‌کن کند یا به حد صفر برساند.
وی اضافه کرد: در قشر صیاد و لنج‌دار نیز افرادی هستند که حتی یک ریال کالای قاچاق را وارد نمی‌کنند.
استاندار بوشهر گفت: در زمانی که برای جلوگیری از ورود کالاهای همراه ملوانی غیرقانونی تلاش می‌شد بیشترین سود را دلالان می‌بردند.
جهانبخش با بیان اینکه وظیفه مسئولان مدیریت مسائل امنیتی استان است، خاطر نشان کرد: باید میثاق ببندیم تا راه خود را برای مبارزه جدی با قاچاق کالا در استان تعیین کنیم.
وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت در ارتباط با کالای همراه ملوان اضافه کرد: ما ملزم به اجرای مصوبه دولت هستیم، ضمن اینکه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب میثاق معنوی هم می‌بندیم تا با قاچاق  مبارزه کنیم.
استاندار بوشهر اظهار داشت: بر اساس تکلیف شرعی و قانونی، مبارزه با قاچاق به عنوان یک پدیده شوم باورهای اعتقادی ما را نیز تهدید کرده است.
جهانبخش اضافه کرد: تشکیل میزگردهای تخصصی در تلویزیون در ارتباط با مسائل مختلف اقتصادی ضروری است.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: مدیران ارشد استان به ویژه استاندار بوشهر در جلسات مختلف به ویژه در جلسه هیئت دولت توجیهات لازم و کافی را در ارتباط با مصوبه دولت مربوط به کالای همراه ملوان ارائه کرده است.
محمدحسن شنبدی در ارتباط با تاخیر در ابلاغ مصوبه جدید به دستگاه‌های اجرایی افزود: با توجه به پیگیری‌ها و جلسات مختلف مدیران استان بوشهر برای توجیهات اقتصادی این مصوبه، در جلساتی با حضور معاون امنیتی وزیر کشور دلائل تاخیر در ابلاغ این مصوبه را تشریح کردیم.
وی افزود: استان بوشهر توجیهات کافی در این زمینه مطرح کرده و در هیئت دولت متعاقب آن نشست‌هایی در مرکز برگزار شد و با وجود اعلام هیئت دولت، اما استان بوشهر درخواست تمدید زمان مصوبه را داد، دفاعیه‌های کافی نیز از سوی استان ارائه کردیم.
شنبدی تاکید کرد: با توجه به مصوبه دولت و تمام چانه‌زنی‌هایی که صورت گرفت، اما باید سقف سالی چهار سفر و هر سفر ورود 1.5 میلیون تومان کالای همراه ملوان را رعایت کنیم.
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری بوشهر گفت: باید با هماهنگی و جدیت دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی تکلیف خود را در این ارتباط انجام داده و فضای رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول