اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های کشور:

کتابخانه‌های مشارکتی از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: با ساماندهی در مسائل کتابخانه‌ها و فعال کردن کتابخانه‌های مشارکتی از اتلاف منابع در این نهاد جلوگیری می‌شود.

کتابخانه‌های مشارکتی از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عارف علوی در نشست مسئولان نهاد کتابخانه‌ها در گرگان با بیان اینکه کارشناسان منابع 11 استان انتخاب شده‌اند، اظهار داشت: تقریبا هر هفته هفت تا هشت مصاحبه انجام می‌شود تا بتوان بهترین نیروها را به عنوان کارشناس منابع انتخاب کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم تا آخر آبان این گزینش به پایان رسد و در همه استان‌ها این عملیات با موفقیت به اتمام و این کارشناسان کارشان را به صورت جدی آغاز کنند.
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های کشور  برای این کارشناسان 22 وظیفه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید کمک کرد تا آنها بتوانند این وظایف را به خوبی انجام دهند و با همکاری سه کارشناس منابع، فرهنگی و امور کتابخانه‌ها شاهد رشد چشمگیری در این حوزه باشیم.
علوی افزود: از آنجایی که کارشناسان منابع با امور کتابداری آشنا نیستند یک دوره آموزش فشرده برای آنها در این زمینه ارائه شده که به صورت مستمر این آموزش انجام می‌شود تا این ضعف برطرف شود.
وی بیان داشت: امیدواریم با فعال کردن این کارشناسان ظرف دو هفته از تمام کتابخانه‌ها بازدید شود تا موجودی و مخازن آنها به منظور بررسی نیازها ارزیابی شود و بتوانیم در جلسات از کتابخانه‌ها دفاع و ضعف‌های منابع را برطرف کنیم.
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های کشور بررسی کتاب‌های اهدایی، بررسی محتوایی مطبوعات، شناسایی استعداد نویسندگان، بررسی نیاز کتب ارسالی، خرید منابع در استان، رصد موضوعات، سیاست نشر، شناسایی افراد، مولفان و ناشران، پیگیری سهمیه اول کتابخانه‌هایی تازه تاسیس، تهیه و تنظیم گزارش اعلام وصول و عدم اعلام وصول و بحث تولید محتوا را از جمله وظایف نظارتی این کارشناسان برشمرد.  
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول