اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برتر در رشت؛

جشنواره فیلم بسیج گیلان پایان یافت

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم بسیج گیلان با معرفی آثار برتر در رشت برگزار شد.

جشنواره فیلم بسیج گیلان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسئول بسیج هنرمندان گیلان شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم بسیج گیلان در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی‌هنری خاتم‌الانبیا(ص) این شهر اظهار کرد: این جشنواره در ابتدا از چند ماه گذشته به صورت فراخوان، چاپ پوستر و از طریق انجمن کانون‌های بسیج هنرمندان به اطلاع عموم مردم و علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره رسید.
کیومرث دولتی با اشاره به اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار شد، تصریح کرد: تعداد 44 فیلم به دبیرخانه برای شرکت در جشنواره ارسال شد.
وی موضوعات جشنواره را ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد اقتصادی، مضامین اجتماعی و اخلاقی، ایثار و شهادت و... عنوان کرد و افزود: این جشنواره به مدت یک هفته تمدید شد و پس از اتمام شرکت در جشنواره، کار داوری آثار توسط دو داور با تجربه از گیلان و یک داور از تهران آغاز شد.
این مسئول، اهداف برگزاری جشنواره مذکور را انسجام‌بخشی به فعالیت هنرمندان بسیجی، کشف استعدادهای بسیجیان در این عرصه و نشان دادن توانمندی‌های آنان دانست و عنوان کرد: قرار است نخستین جشنواره فیلم بسیج کشور در گیلان برگزار شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در بحث بسیج هنرمندان به یک مجموعه فعال در سطح استان تبدیل شویم، نیاز به تعامل و کمک بیشتر داریم.
فرماندار ماسال نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در بحث هنر گروهی معتقد هستند که هنر برای هنر و همراه با احساس است، اظهار کرد: در هنر هیچ ارتباطی بین احساس و عقل نیست و هر دو به نوعی به انحراف کشیده شده‌اند.
سید‌رضا جوادپور، ادامه داد: گروهی اعتقاد دارند هنر هیچ‌گونه ارتباطی با تعهد و ارزش‌های انسانی ندارد، در حالی که هنر تعهد و مسئولیت‌آفرین بوده و هنرمند کسی است که ارزش‌های انسانی و خلاقیت‌های خود را در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهد و هنر را برای سعادت می‌خواهد.
وی با تاکید بر اینکه برخی هنرمندان پس از سال‌ها کار هنری، هنر خود را به نظام سلطه واگذار کردند و ادامه کار خود را همکاری با نظام سلطه مناسب دانستند، خاطرنشان کرد: اگر دید یک هنرمند خوب باشد در آن صورت ابزار و قالب‌های هنر، استعدادهای هنری هنرمند را که با دید الهی همراه باشد، شکوفا می‌کند.
فرماندار ماسال با اشاره به اینکه هنرمندان باید دیدگاه‌های خود را نسبت به جهان هستی مبتنی بر بینش اسلامی هماهنگ کنند، افزود: اگر با این نگاه همراه شود در هنر تحول ایجاد می‌شود.
وی برگزاری جشنواره فیلم بسیج را موجب آمیخته شدن و هماهنگی بینش اسلامی با نمایش هنری دانست.
در پایان این جشنواره از بهترین‌های نقش مرد و زن، فیلمنامه، نقش مکمل مرد و زن، فیلم داستانی، فیلم مستند، انیمیشن، نماهنگ، کارگردانی، تصویر برداری و تدوین با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول