اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

کتابداران توجه جدی به آیین‌نامه‌ها ندارند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابداران اهتمام جدی برای اجرای آیین‌نامه‌های ابلاغی ندارند.

کتابداران توجه جدی به آیین‌نامه‌ها ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نجم‌الدین معلمی چهارشنبه شب در جمع مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان با بیان اینکه کتابداران تجربیات خودشان را مبنا قرار می‌دهند، اظهار داشت: آیین‌نامه‌ها تدوین و با سختی و حساسیت تصویب و ابلاغ می‌شود اما متاسفانه در فضای مدیریتی باقی می‌ماند و کتابداران اهتمام جدی به آن ندارند و انتظار ما این است که حداقل‌ها رعایت شود اما متاسفانه در استان‌ها این اتفاق نمی‌افتد.
وی تصریح کرد: به زودی کتابچه آیین‌نامه‌ها ابلاغ می‌شود و انتظار ما این است که بر روند اجرایی آن نظارت شود تا آیین‌نامه‌ها با ملاحظات شخصی تبیین نشود.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به وضعیت کتابخانه‌هایی مشارکتی در سطح استان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ما یک آمار مبهوم از کتابخانه‌های مشارکتی داریم بنابراین مسئولان این نهاد باید در نظر داشته باشند که کتابخانه استاندارد و مشخصات خاصی دارد و هر فضایی نمی‌تواند کتابخانه باشد.
معلمی خطاب به کارشناسان افزود: آمار اشتباه یکی از مشکلات در این حوزه است و کارشناسان به عنوان امین نهاد کتابخانه‌ها نباید اجازه دهند چنین فضایی به وجود آید.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اطلاع‌رسانی سریع را از دیگر وظایف کارشناسان برشمرد و اعلام کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا ارتباطات سریع باشد تا بشود مجموع کارشناسان امور کتابخانه‌ها را رصد کنیم و با بررسی وضعیت ارتقا این بخش را شاهد باشیم.  
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول