اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ اساس استقلال جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ، اساس استقلال جامعه است و امت اسلامی تکلیفی جز استقلال فرهنگی ندارد.

فرهنگ اساس استقلال جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، میکائیل جمالپور در همایش راهبردهای فرهنگی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با تبیین سیاست‌های کلی و مطالبات امام راحل(ره) در حوزه فرهنگ اظهار داشت: امام امت بر این باور بودند که فرهنگ، سایه‌ای از نبوت است.
وی با اشاره به تهدیدها و توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی نظام اسلامی در طول 32 ساله انقلاب اسلامی اظهار داشت: امت اسلامی در سایه ظرفیت‌های بالا و ارزشمند فرهنگ اسلامی، با این توطئه‌ها به طور عالمانه مقابله کرده و از گردنه‌های پرخطر انقلاب به سلامت عبور کرد.
جمالپور، دفاع مقدس را نمونه برجسته ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: پیروزی‌های رزمندگان اسلام در این عرصه در حقیقت پیروزی فرهنگ اسلامی، انقلابی و فرهنگی است که امام راحل(ره) در پیکره امت انقلابی دمید.
مدرس همایش راهبردهای فرهنگی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با اشاره به روح خودباوری و اعتماد به نفس ملت ایران خاطرنشان کرد: آموزه شکوهمند ما می‌توانیم منشأ آثار پرخیر و برکت در حوزه‌های مختلف برای نظام اسلامی شد.
وی تصریح کرد: اردوگاه مخالف انقلاب اسلامی به توانمندی‌های فکری و معنوی امت اسلامی اذعان دارد و از این رو به دنبال توطئه‌چینی علیه فرهنگ انقلابی برآمد تا با حذف و کمرنگ کردن آن، فرهنگ سکولاریستی غرب را جایگزین کند.
جمالپور ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین دیده‌بان انقلاب، نحوه تهاجم نرم دشمن را عالمانه تشخیص دادند و آحاد جامعه را به مقاومت فرهنگی، علمی و مدیریتی در مقابل آن فراخواندند.
این استاد دانشگاه با تشریح راهبردهای مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات فرهنگی در حوزه‌های داخلی و خارجی گفت: ارائه پیوست فرهنگی برای همه طرح‌ها و تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور از جمله راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ است.
جمالپور اضافه کرد: از دیگر دغدغه‌های ایشان در این حوزه، مهندسی فرهنگی و توجه جدی به موضوع تهاجم فرهنگی دشمنان است.
وی خاطرنشان کرد: طرح اندیشه ناتوی فرهنگی و تبیین ریشه‌های فرهنگی بیداری اسلامی در منطقه از رویکردهای نوین فرهنگی است که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است.
این همایش که از سری برنامه‌های آموزشی طرح سلمان و سومین دوره از این طرح است، با حضور 300 نفر از مدیران کل و معاونان دستگاه‌های اجرایی و آموزشی، فرمانداران و بخشداران استان برگزار شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول