اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله کعبی ـ2:

رهبری پرچمدار مکتب اهل بیت در عصر غیبت است‌

خبرگزاری فارس: عضو خبرگان رهبری گفت: امروز رهبری پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) در عصر غیبت هستند که وظیفه ترویج مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از هویت و آموزه‌های اسلامی را با صلابت و اقتدار انجام می‌دهند.

رهبری پرچمدار مکتب اهل بیت در عصر غیبت است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی پیش از ظهر امروز در همایش «غدیر در قم» که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های پایه‌ای مردم سالاری دینی با اندیشه لیبرالیستی این است که این تفکر در غرب به صورت تشریفاتی وجود دارد و در چرخه باطل بازار و دموکراسی و در بن بست بین ثروت و قدرت اسیر شده است.
وی افزود: لیبرالیسم ظرفیت بسیج کردن مردم و استفاده از حضور آنان در صحنه را ندارد و مردم سالاری آنها، سرمایه سالار بوده و دموکراسی زرسالار و قدرت سالار را ترویج می‌کند اما در مقابل، مردم سالاری اسلامی به شکل واقعی خود در جامعه ما وجود داشته و مردم ایران با ظرفیت‌های عمیقی که در لایه‌های مختلف جامعه وجود دارد در صحنه حاضر می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیوندی عمیق میان مردم و رهبری نظام و مسئولان کشور برقرار است، گفت: صندوق رای در جامعه اسلامی حاکی از رای واقعی مردم است و درصد مشارکت افراد در کشور ما به هیچ وجه قابل مقایسه با مشارکت مردم در کشورهای غربی نیست زیرا در ایران حماسه‌هایی چون حضور 40 میلیونی در پای صندوق‌های رای به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: طی 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات گوناگونی در کشور انجام شده است و برخی اوقات حتی نمایندگانی از سوی مردم انتخاب شده‌اند که با اهداف انقلاب زاویه داشتند اما نظام اسلامی نسبت به رای مردم تمکین کرده است.
‌کعبی به سخنرانی مقام معظم رهبری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید دارند که مردم کسانی را به مجلس بفرستند که نماز قدرت و ثروت در جامعه نباشند و این به معنای آن است که نظام به دنبال یک انتخابات واقعی است.
وی تصریح کرد: گفتمان ملت ایران همان شعارهایی است که در راهپیمایی‌های روز قدس، 9 دی و 22 بهمن تجلی می‌یابد و می‌توان گفت جمع شدن این گفتمان با روحیه بسیجی موجب پیشرفتی است که در جهان سابقه ندارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتباط رهبری با نخبگان جامعه نه تنها مطابق آنچه برخی می‌گویند زخمی نیست بلکه بسیار صمیمی نیز هست، گفت: حوزه و دانشگاه باید تلاش کنند که این ظرفیت عظیم ملی را برای تمام اقشار جامعه بازگو کرده و آن را به صورت روزآمد ارائه دهند. 
وی تاکید کرد: سفر سال گذشته رهبری به قم دارای پیام‌هایی بود که برخی از آنها هنوز باقی بوده و یکی از آنها صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ورود به عرصه‌های بین‌المللی است. 
‌کعبی با اشاره به اینکه دو آفت اساسی در راه تداوم و سلامت مسیر انقلاب وجود دارد اظهار کرد: خطر تفکرات انحرافی و التقاطی مبتنی بر اندیشه‌های روشن فکر مآبانه و شبه روشن فکری منفعل در برابر غرب، گاهی اوقات در جامعه بروز می‌یابد که بسیج دانشجویی و بسیج طلاب باید با همت بلند خود سعی در مقابله با آن داشته باشند و اهتمامی را که رهبری برای تحول در علوم انسانی به آن اشاره دارند نیز یکی از راه‌های گذر از این خطر است.
وی آفت دوم را خطر مقدس مآبی، حاشیه‌نشینی و انزواطلبی برشمرد و افزود: در عصری که اسلام اهل بیت(ع) و معارف حقه آنها ظرفیت جهانی برای رشد دارد نمی‌توان به گوشه‌نشینی پرداخت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار تعریف نسبت ترویج معارف اهل بیت(ع) و ارتباط با نظام شد و گفت: تقویت نظام اسلامی موجب تقویت حوزه‌های علمیه شده و این مسئله نیز سبب تقویت بیشتر نظام می‌شود.
وی تصریح کرد: امروز رهبری پرچمدار مکتب اهل بیت(ع) در عصر غیبت است که وظیفه ترویج مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از هویت و آموزه‌های اسلامی را با صلابت و اقتدار انجام می‌دهد و در کنار آن نقش‌های دیگری را نیز ایفا می‌کند که یکی از آنها مدیریت کلان نظام اسلامی است.
‌کعبی رهبری بیداری اسلامی را از دیگر نقش‌های آیت‌الله خامنه‌ای برشمرد و افزود: ایشان اسلام‌شناسی بزرگ است که علاوه بر نظریه‌پردازی در این زمینه، در صحنه عمل نیز وارد شده است.
عضو خبرگان رهبری به ارتقای ظرفیت‌های اجتماعی ملت ایران و مطرح کردن جامعه ایرانی به عنوان الگوی پیشرفته‌ای برای سایر ملت‌های جهان به عنوان یکی دیگر از نقش‌های رهبری اشاره کرد و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای علاوه بر تمام این وظایف، به عنوان مرجعی دینی و صاحب فتوا نقش اساسی در پیشبرد فقه اهل بیت(ع) بر مبنای فقه سنتی و جواهری و ایجاد تحول در فقه اسلامی داشته است.
وی ولایت فقیه را شعاعی از ولایت غدیر خم نامید و اظهار کرد: باید خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ شکر کنیم زیرا ولایت غدیر خم هم اکنون در ولایت فقیه و حضور بالنده و زنده مردم قم در استقبال از رهبری مجددا بازخوانی شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول