اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن نمایشی همدان:

جدی نگرفتن تئاتر از سوی مسئولان بزرگترین مشکل است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن نمایشی استان همدان گفت: جدی نگرفتن تئاتر از سوی مسئولان بزرگترین مشکل است.

جدی نگرفتن تئاتر از سوی مسئولان بزرگترین مشکل است
کیانوش بهروزپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر بین‌الملی کودکان و نوجوانان در همدان اظهار داشت: با تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرکل ارشاد صورت گرفته است، مسئولیتی به انجمن‌ نمایشی داده شده است که تجهیز سالن‌ها به لحاظ نیروی انسانی و امکانات سالن‌ها از جمله آنهاست.
وی تصریح کرد: در سال گذشته از همدان دو نمایش در جشنواره حضور داشتند و تعدادی نمایش نیز به صورت جنبی در سطح استان برگزار شد اما مقامی کسب نشد چرا که کارها ضعیف بودند.
مسئول انجمن نمایشی استان همدان با اشاره به دغدغه‌های تئاتر همدان خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل تئاتر چه در سطح استان بلکه در کشور این است که جدی گرفته نمی‌شود و این جدی نگرفتن تئاتر از سوی مسئولان بزرگترین مشکل است.
وی بیان داشت: ضعف کاری هنرمندان در آثار نمایشی نیز از دیگر مسائل و مشکلات عرصه تئاتر به شمار می‌رود، که نیازمند برگزاری کلاس‌های آموزشی است هر چند کارگاه آموزشی مستلزم هزینه است و بودجه‌ای برای این کار اختصاص نمی‌یابد.
بهروزپور با بیان اینکه انجمن نمایشی در بین عوامل هنری کارگاه آموزشی برگزار می‌کند، افزود: امسال کلاس‌های آموزشی برای هنرجویان برگزار می‌کنیم و کسانی که سال‌های سال در این عرصه فعال هستند نیاز به مطالعه و  شرکت در کلاس‌های آموزشی دارند که متأسفانه هیچکدام از این موارد را اجرا نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه بخشی از اقدامات آموزشی بر عهده انجمن نمایشی است، بودجه‌ای برای آن پیش بینی نشده و کمک هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود به همین علت انجمن نمی‌تواند از مدرسان برجسته چه در بخش کارگردانی و چه نمایش نامه نویسی در این کارگاه دعوت کند چرا که هزینه بر است.
مسئول انجمن نمایشی استان همدان با اشاره به حمایت مادی و معنوی از عوامل تئاتر نیز گفت: فعالان عرصه تئاتر در خصوص حمایت مادی با بیان عدم داشتن بودجه کافی قانع می‌شوند،  اما حمایت‌های معنوی باید بیش از اینها باشد.
وی ادامه داد: حمایت از هنرمندان و عوامل تئاتر نه تنها از سوی دست اندرکاران مستقیم تئاتر، بلکه از سوی مسئولان ارشد استان نیز باید صورت گیرد چرا که ما نیاز به این حمایت‌ها داریم.
بهروزپور با اشاره به نمایش‌های سالانه استان نیز بیان کرد: نمایش‌های سالانه اجرا شده در سطح استان همدان به لحاظ کمی رقم بالایی را دارد به طوری که در سال گذشته قریب به 80 نمایش صحنه‌ای و خیابانی در استان بر روی صحنه رفت.
وی اظهار کرد: نمایش‌هایی که در جشنواره‌ها شرکت کرده بودند، برای استان همدان بسیار عالی است اما نیازمند افزایش کیفیت است چرا که این ضعف مشاهده می‌شود.
مسئول انجمن نمایشی استان همدان در ادامه بیان داشت: آنچه امروزه تئاتر کشور را درگیر کرده است، نابسامانی‌های تئاتر در کل کشور است، به طوری که کارگردان نمی‌داند چه کارهایی بر عهده انجمن نمایشی و چه کارهایی بر عهده ارشاد است که این خود موجب نابسامانی‌هایی می‌شود.
وی در پایان با اشاره به نقش تحصیلات دانشگاهی در ارتقا کیفیت تئاتر خاطرنشان کرد:‌ تحصیلات دانشگاهی برای تئاتر مناسب است اما تحصیلات دانشگاهی تنها نمی‌تواند مثمر ثمر باشد بلکه تحصیلات دانشگاهی به همراه تجربه اثربخشی خود را نشان می‌دهد.
 انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول