اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی؛

103 هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف معدوم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از ضبط و معدوم‌سازی 103 هزار و 334 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در این استان خبر داد.

103 هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف معدوم شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان مرکزی علی‌اصغر حمزه‌لو گفت: در پی تشدید نظارت اکیپ‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی مرکزی در تابستان امسال 18 هزار و  304 مورد بازدید از مراکز تولید، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کلیه کشتارگاه‌های دام و طیور و نیز مراکز بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی بوده و همچنین رعایت موازین بهداشتی در این واحدها الزامی است، در پی تشدید بازرسی کارشناسان فنی دامپزشکی به یک هزار  و 586 مورد غیر بهداشتی برخورد کرده که منجر به 69 مورد نمونه برداری و نهایت ضبط ومعدوم‌سازی 103 هزار و 334 کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف شد و در این میان 85 مورد از موارد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و 5 مورد از مراکز عرضه تعطیل شدند.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: تمامی واحدهایی که با فرآورده‌های خام دامی(گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، شیر، عسل...) در ارتباط هستند، ملزم به دریافت پروانه بهداشتی و رعایت ضوابط دامپزشکی در زمینه بهداشت فردی، محیطی، تجهیزات و... است که فعالیت آنها در بازدیدهای کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی بررسی و کنترل می‌شود.
حمزه‌لو در ادامه به حضور مسئولین بهداشتی به عنوان نمایندگان دامپزشکی در کلیه مراکز برای کنترل سلامت محصولات پروتئینی خام تولیدی اشاره داشت و از نظارت این کارشناسان به عنوان حافظان امنیت غذایی یاد کرد که همواره نسبت به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی در واحدهای تحت پوشش خود فعالیت دارند.
حمزه‌لو یادآور شد: اکیپ‌های بازرسی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها همه روزه نسبت به کنترل مراکز تولیدی، سردخانه‌های نگهداری و کانتینرهای حمل کننده و فروشگاه‌های عرضه گوشت قرمز و سفید اقدام کرده و پاسخگوی شکایات مردمی هستند و مردم عزیز می‌تواند در صورت برخورد با موارد مشکوک و غیربهداشتی مراتب را با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در میان بگذارند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول