اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

مازندران به دانشگاه شناور خزر پیوست

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران آمادگی خود را برای ارائه دوره‌های تحصیلات تکمیلی (دکترا) در دانشگاه شناور خزر اعلام کرد.

مازندران به دانشگاه شناور خزر پیوست
احمد احمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس در بابلسر گفت: در سومین نشست روسای دانشگاه‌های ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر که روز پنج‌شنبه 17 شهریور در محل پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی کشور در بندر انزلی برگزار شد دانشگاه مازندران آمادگی خود را برای ارائه دوره‌های تحصیلات تکمیلی (دکترا) در دانشگاه شناور اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما در این نشست با ارائه شرح کاملی از توانایی‌های علمی دانشگاه مازندران در زمینه‌های مختلف آمادگی این دانشگاه را برای ارائه دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه شناور اعلام کردیم و در آینده دانشگاه مازندران در پنج رشته مبادرت به ارائه دوره‌های دکترا خواهد کرد.
سرپرست دانشگاه مازندران در این زمینه گفت: بنابر تفاهمنامه اعضای اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر در نشست‌های قبلی مقرر شد دانشگاهی با نام دانشگاه شناور راه‌اندازی شود تا متقاضیان رشته‌های مختلف بتوانند از کشورهای عضو در آن به تحصیل بپردازند.
این مسئول تصریح کرد: دانشگاه شناور شامل دانشگاه‌های عضو این اتحادیه در مقاطع تحصیلی مختلف است و مدرک دانشجویانی که در رشته‌های دانشگاه شناور تحصیل میکنند، مدرک بین‌المللی است.
احمدپور متذکر شد: قرار است با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های حاشیه خزر به‌زودی دانشگاه شناور در تمام کشورهای حاشیه این دریا راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر 51 دانشگاه و موسسه دولتی کشورهای حاشیه خزر اعلام آمادگی کرده‌اند تا متناسب با توانمندی‌های خود رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا راه‌اندازی کنند.
سرپرست دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در نشست سیزدهم اتحادیه، دانشگاه مازندران متعهد شده بود که طرح امکان سنجی کتابخانه مجازی را آماده کند که ما در جلسه چهاردهم با ارائه این طرح، نیازهای مالی لازم برای عملیاتی شدن آن را بیان کردیم.
احمدپور در پایان اذعان داشت: تمام تصمیم‌های این جلسه در نشست چهاردهم رؤسای دانشگاه‌های عضو در دانشگاه فنی آذربایجان نهایی می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول