به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه بیرجند دوشنبهشب در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: همواره بین انتظارات مشتری و عملکرد سازمان سرویس دهنده فاصله و شکافی وجود دارد که این فاصله و تفاوت بیانگر کیفیت خدمات است.
رضا شایسته افزود: باید به نظرات، پیشنهادات و شکایات مشتری توجه جدی و مدیریتی موثر و صحیح برای رسیدگی به شکایات اعمال شود.
وی عدم اطلاعرسانی مناسب به مراجعان، وجود تبعیض در ارائه خدمات، بهرهگیری از روشهای سنتی انجام کار و عدم توجه به اصلاح و بهبود روشهای انجام کار و برخورد نامناسب و غیر مشفقانه را از مهمترین مشکلات ارباب رجوع در نظام اداری عنوان کرد.
عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه بیرجند عدم هماهنگی و تعدد مراکز تصمیمگیری و وجود واحدهای موازی در یک اداره، پایین بودن انگیزه کاری کارمندان و عدم تبحر و کارآیی بعضی از کارمندان را از جمله علل نارضایتی ارباب رجوع برشمرد.
شایسته مهمترین هدف برگزاری کارگاه آموزشی تکریم ارباب رجوع را اطلاعرسانی دانست و تصریح کرد: ریشه همه مشکلات نداشتن طرح و برنامهای جامع برای رسیدگی به خواستههای مردم است.
وی ایجاد امکانات و شرایط مناسب مالی و معنوی در محیط کار، تنظیم قوانین به صورت جامع، روشن و رسا، به کارگیری مدیران شایسته و باانگیزه، تقویت روابط و ارزشهای انسانی و اسلامی در محیط کار، ایجاد سیستم تشویق و تنبیه را از جمله راهکارهای افزایش رضایت ارباب رجوع عنوان کرد.
مدرس دانشگاه بیرجند یادآور شد: سهولت در انجام کارها و گردش امور، عدم تبعیض، زیبایی و نظم محل مراجعه، رفتار مناسب و مشفقانه با مراجعان، صحت انجام کارها و انعطافپذیری در نحوه اجرای مقررات نیز سبب ایجاد یک نظام خدماتی مطلوب میشود.
انتهای پیام/م30
اخبار مرتبط
-
کارگاه آموزشی سرشماری در ایلام برپا شد
-
کارگاه آموزشی الگوهای موفق تربیتی در سیره رضوی برگزار شد
-
برگزاری 6 کارگاه آموزشی انار در فردوس
-
کارگاه آموزشی راوایان فتح در ایلام برپا شد
-
برگزاری کارگاه آموزشی مراقبان سلامت در پاکدشت
-
برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی سالمندان در رامیان
-
برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق تجهیزات پزشکی
-
کارگاه آموزشی خانواده در هرمزگان برگزار میشود
-
برگزاری کارگاه آموزشی فراوری خرما در خرمشهر
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.