اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

راه‌اندازی ایستگاه کتاب در ادارات چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در این استان ایستگاه کتاب در سطح ادارات استان راه‌اندازی می‎شود.

راه‌اندازی ایستگاه کتاب در ادارات چهارمحال و بختیاری
حسین گنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: احداث کتابخانه مرکزی شهرکرد از جمله مصوبات سفر هیئت دولت به این استان است که تاکنون اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه احداث این پروژه در دست اقدام است، گفت: صدور مجوز احداث این پروژه نیازمند اخذ مجوز زیست محیطی است که در حال حاضر مذاکرات لازم برای اخذ مجوز زیست محیطی این پروژه انجام و به‌زودی مجوز آن صادر خواهد شد.
گنجی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در این استان، گفت: تشویق مؤلفان و پژوهشگران، شناسایی مخاطبان با توجه به رده‌های سنی و جنسیتی آنان، توجه به ذائقه مردم، تهیه و توزیع کتاب‌های جیبی و ایجاد مشوق‌های معنوی برای فعالان حوزه کتاب و کتاب خوانی از مهم‌ترین اقدامات در راستای اجرای مطلوب این نهضت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از نواختن زنگ مطالعه در مدارس این استان خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت به‌زودی نواختن زنگ مطالعه در سطح مدارس این استان اجباری و اجرایی خواهد شد.
وی ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در این استان را خواستار شد و گفت: ایجاد ایستگاه‌های کتاب در سطح ادارات، تقدیر از کارکنان مطالعه‌کننده، ایجاد ایستگاه‌های کتاب‎خوانی در سطح مکان‌های عمومی و دسته‌بندی کتاب‌ها با توجه به نیاز مخاطبان از جمله راهکارهای موثر در راستای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است.
گنجی با تأکید بر اینکه برای دست‌یابی به نقطه مطلوب راه طولانی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: در حقیقت بخش فرهنگ و هنر در استان همانند سایر بخش‌ها دارای نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدهای خاص خود است.
این مقام مسئول با اشاره به اولویت‌بندی نیازهای فرهنگی این استان گفت: ابتدا نگاه درست و صحیح، جامع و آگاهانه به عرصه فرهنگ است به این معنا که اصل، ذات و جوهره‌ فرهنگ مورد توجه قرار گیرد به دور از فروع و حاشیه‌ها و ابزار فرهنگی که گاه سبب می‌شود ما از مسیر اصلی در توسعه فرهنگی خارج شویم.
وی اضافه کرد: توجه به مبانی و اصول فرهنگی و زیر ساخت‌های مورد نیاز از جهت‌های مختلف، ایجاد نقطه اتصال و توافق و تعامل برای هرگونه برنامه‌ریزی و اقدام فرهنگی که منجر به ایجاد حرکت و جریان فرهنگی می‌شود و صرفاً به فعالیت‌های موردی موازی و کم‌اثر بسنده نشود.
گنجی در ادامه با تأکید بر اینکه حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از جهت فرهنگی ریشه‌دار و با سابقه دیرینه است، گفت: این حوزه به لحاظ ابزار و امکانات با سپاس و قدردانی از همه اقدامات خوب و شایسته کمبودهای زیادی به چشم می‌خورد.
وی توسعه فرهنگی این استان را در گرو توسعه‎ فضاهای فیزیکی و سرمایه‌ای دانست و گفت: همچنین به عرصه تولید، چاپ و نشر باید بیشتر بپردازیم، در راستای ساماندهی منابع نرم‌افزاری کتاب کارهای موثری را باید دنبال کرد و اولویت‌ها و ظرفیت‌های این بخش را باید بصورت دقیق و کامل ساماندهی کرد.
انتهای پیام /خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول